1. Človek pokazí viac než robot

Na Slovensku to možno ešte nie je také citeľné, ale v USA existuje mnoho odvetví, v ktorých už teraz umelá inteligencia nahrádza človeka. Robí menej chýb, jednorázová investícia do naprogramovania robota mnohým firmám pomáha urýchliť procesy a ušetriť aj päť či desať výplat mesačne. Rýchlosť trhu si vyžiadala vyššiu výkonnosť a presnosť.

2. Jednoduchosť nad zlato

Časy, kedy firmy rozkúskovali jednotlivé oblasti svojho pôsobenia na desiatky sektorov, sú preč. Trendy hovoria jasne. Čím menej ľudí riadi spoločnosť, tým lepšie a transparentnejšie firma funguje. Menej eskalovania z nižšej pozície na vyššiu zároveň znamená aj viac príležitostí pre firmu vyhrať nejaký projekt. A vyhrať projekt znamená šancu na zisk.

3. Obyčajná appka nestačí

Aplikácie nám uľahčujú nákupy, zorganizovanie dňa alebo nám vyrátajú denný príjem kalórii, či pomôžu nájsť najbližší taxík. Už dnes je ich nadbytok, ale to neznamená, že sa tento trend bude meniť. Ľudia si však začnú efektívnejšie vyberať, firmy budú využívať na mieru ušité appky. O pár rokov preniknú do sfér doposiaľ neprebádaných. Na svoje by si mali prísť napríklad poľnohospodári či ľudia pracujúci v ťažobnom priemysle. Vďaka aplikáciám budú mať všetci prehľad a poriadok, vždy a vo všetkom.

4. Boom 3D tlačiarní

Jedným z najfascinujúcejších odvetví dneška sú 3D tlačiarne. Máte chuť na kávu a chýba vám šálka? Potrebujete novú kanceláriu alebo dokonca celú budovu? Čoskoro si to všetko jednoducho vytlačíte aj sami. Bez zbytočných papierovačiek a prieťahov.

5. Útok nanotechnológií

A máme tu 3D tlačiareň prepojenú s biologickým inžinierstvom. O náhradných končatinách či novej pokožke po úraze sme čítali len v sci-fi knihách od Stephena Kinga. Koncom tejto dekády už mnohé utopistické predstavy nadobudnú reálne kontúry. Medicínske firmy avizujú, že do roku 2030 budú schopné vytlačiť napríklad náhradné srdcové chlopne. Voľne dostupné bionické časti končatín by mohli uzrieť svetlo sveta do polovice tohto storočia.

6. Všetko pre prachy

Kto pozná príbeh z pera autora geniálnych detektívok Michaela Connellyho - Všetko pre prachy, vie, že peniaze hýbali a stále hýbu svetom. Ich tok bude v tomto desaťročí narastať, čo vyústi do konkurenčného boja medzi bankami, poskytovateľmi mobilných služieb, ale aj telekomunikačnými a softvérovými spoločnosťami. Pôjde o rýchlosť, bezpečnosť a dôveru. Kto v tomto súboji ukrojí najväčšiu porciu koláča, ukáže až čas. Ekonómovia hovoria o najvzrušujúcejšom súboji tohto desaťročia.

7. Sila a slabosť sociálnych médií

Prvá veľká vlna sociálnych médií v tomto storočí sa prevalila svojou dostupnosťou, interakciu a jednoduchosťou. Úlohou druhej bude ochrániť práva užívateľov, naservírovať im presne to, čo si od týchto služieb sľubujú. Zábavu, pekné fotky, inšpiratívne videá alebo vzdelanie? Ak hlavy sociálnych médií naďalej túžia po žatve úrody plynúcej z reklám vysadených na svojich stránkach, musia sa pripraviť na tvrdú konkurenciu. A predovšetkým, nesmú zaspať na vavrínoch.