Je za vami veľký príbeh. Vždy ste mali ambície dať sa jedného dňa na dráhu podnikateľov?

Pali: Ja som odmalička s obdivom sledoval podnikateľov a už ako malý opakoval, že raz aj ja budem podnikateľ.

Robo: Ja som sa zasa videl skôr v inej oblasti, lákala ma práca v treťom sektore, tlmočenie posunkového jazyka. Spojila nás podnikateľská príležitosť a projekt DEAF KEBAB. 

V biznise fungujete už šiesty rok. Ktorý moment bol pre vás rozhodujúci, že ste si povedali – bratu, sme na správnej ceste...

Robo: Prvé dva roky boli naozaj ťažké, ale ten tretí rok už bolo najhoršie za nami, vtedy sme už videli, že niečo z toho bude a neskončíme zadlžení a na ulici.

Patríte medzi podnikateľov, ktorí sú médiami vyhľadávaní. Ktorá otázka vám už lezie na nervy? (smiech)

Pali: My sme radi, náš podnikateľský koncept už od počiatku trochu počítal s mediálnou podporou a snažili sme sa médiá zaujať. Každú otázku si vážime. Médiá majú silnú moc a dokážu podporiť dobré veci.

Momentálne máte 10 franchisingových prevádzok DEAF KEBAB, v ktorých je zamestnaných 15 ľudí so sluchovým postihnutím. Mali ste na začiatku celého konceptu predstavu, ako všetko zladíte a uchopíte? 

Robo: Pravdupovediac tú predstavu nemáme niekedy ani dnes. Ale máme šťastie na šikovných ľudí. Náš úspech je z veľkej časti aj úspechom našich partnerov, ktorí uverili nášmu projektu a venujú sa mu na sto percent.

Viem však, že ste sa do franchisingu pustili trochu z opačného konca. Bola to napokon vaša výhoda, že ste nevedeli, do akých vôd sa púšťate?

Robo: Nevedieť, do čoho sa človek púšťa, prináša slobodu (úsmev).

Pali: Nie ste obmedzení stereotypmi a „znalosťami“, čo všetko sa nedá a čo sa ako musí robiť (smiech).

Ako by ste postupovali dnes?

Robo: Pravdepodobne inak. Čaro podnikania je aj v tom, že je jedinečné v priestore a čase a často neopakovateľné. Projekty si nesú dobré aj zlé rozhodnutia svojich tvorcov. Myslím však, že žiadne svoje rozhodnutia neľutujeme. Boli uskutočňované za neopakovateľných okolností.

Usilujete sa dnes o aktívne hľadanie nových franšízistov? Na čo si dávate v tomto smere pozor? V ktorom kúte Slovenska by ste radi videli jednu z vašich prevádzok? 

Robo: Už menej, svoje portfólio sme rozšírili aj mimo projekt DEAF KEBAB, ale môžem prezradiť, že rokujeme s partnerom v Trenčíne. Myslím, že tempo – jeden až dvaja noví partneri za rok – stačí. A tiež by sme boli radi, keby svoje prevádzky rozširovali aj naši súčasní partneri.

Uvažujete aj nad vstupom na český trh?

Robo: Nie. Projekt bol nastavený na slovenské podmienky. Ale boli by sme radi, keby sa myšlienka zamestnávania ľudí so zdravotným znevýhodnením rozšírila aj za hranice k našim susedom.

Ktorý produkt z dielne DEAF KEBAB má najväčší úspech? Záleží od mesta?

Pali: Áno. V našich prevádzkach máme dve silné hviezdy: žemľu a tortillu. A každé mesto si z nich vyberie svojho favorita (úsmev).

Okrem DEAF KEBAB podnikáte aj v iných službách. Čím to bolo, že ste zabŕdli aj do iného segmentu?

Pali: Poistka, ak by prestal ľuďom chutiť kebab. A tiež sa nám nechcelo príliš veľa cestovať ako v začiatkoch nášho podnikania. S bratom sme hrdí Krtíšania, máme radi naše mesto a aj preto sme chceli viacero iných aktivít práve vo Veľkom Krtíši.

Ako sa chystáte stráviť nadchádzajúce leto? 

Robo: S manželkou pôjdeme na dva týždne do Čiernej Hory. Teším sa!

Pali: Taktiež sa vyberiem do nejakej destinácie, keďže sme mali skutočne náročný rok. Okrem toho radi grilujeme – je to činnosť, ktorá tmelí rodinu aj firmu (úsmev).