V skutočnosti vôbec nezáleží na tom, na akej manažérskej stoličke manažér šťastia sedí, vôbec nemusí mať vysokú funkciu – ale musí mať vysokú neformálnu mieru vplyvu. Lýdia Sirotová, zakladateľka a výkonná riaditeľka spoločnosti Happy Company, garantuje a vedie prvý verejný tréning pre Happiness Managerov na Slovensku. V čom je ich hlavný prínos pre manažment firiem a aká je ich úloha? Viac prezrádza v rozhovore pre Zisk manažment.

Čoraz častejšie sa na slovenských pracoviskách možno stretnúť so snahou vytvoriť šťastnú firemnú kultúru. Čomu to pripisujete?
So snahou vytvárať šťastnú firemnú kultúru prišli najskôr prví predskokani a tie menej odvážne firmy sa zatiaľ len pozerali, či to funguje. A keďže my sa odmalička učíme napodobňovaním a skutočne sa ukázalo, že takéto prístupy k firemnej kultúre fungujú a majú veľa pozitívnych efektov – ľudských aj ekonomických, stále viac firiem si ich berie za svoje. Mnohým firmám sa páčia preto, lebo vedenie nadobudlo dojem, že je to win-win stratégia – ľudia, ktorí žijú v zdravom a šťastnom pracovnom prostredí majú aj lepšie pracovné výsledky, a preto to treba podporiť. Ďalší chcú prilákať ľudí v rámci employer brandingu, lebo to začína byť „in“ prístup a „patrilo by sa to už aj u nás“.