Informovala o tom v utorok čínska asociácia automobilových výrobcov. Podľa jej údajov predaje sedanov, minivanov a vozidiel SUV v marci medziročne klesli o 1,7 % po raste o 6,3 % v prvých dvoch mesiacoch roka. Po započítaní autobusov a nákladných áut však predaje na čínskom automobilovom trhu v treťom mesiaci roka celkovo posilnili o 3 % na 2,5 mil. áut,.  

Predaje SUV, ktoré sú v čase klesajúceho dopytu na iných segmentoch trhu pre výrobcov kľúčovým zdrojom príjmov, posilnili o 19,6 % na 832 300 áut. To však bolo stále spomalenie z hodnoty 21,6 %, o ktorú sa predaje SUV zvýšili počas januára a februára.  

Čína, ktorá je najväčším automobilovým trhom na svete, podľa skorších údajov združenia CAAM v roku 2016 evidovala rast predajov o 15 % na 24,4 mil. osobných áut, minivanov a vozidiel SUV. Motoristi využili stimulačné opatrenie, v rámci ktorého Peking v úvode minulého roka znížil sadzbu dane z predaja na malé osobné autá z 10 % na polovicu. K 1. januáru 2017 vláda zvýhodnenú sadzbu zvýšila na 7,5 %.