V priebehu uplynulých troch týždňov sa na portáli finančnej správy zaregistrovalo približne 14.000 nových subjektov z očakávaných približne 60.000. Daňové subjekty tak registráciu na portáli finančnej správy odkladajú na poslednú chvíľu - až tesne pred začiatok plnenia si svojich povinností voči FS.

Finančná správa pritom zažila v posledných dňoch starého roka nával. Len za posledné tri dni roku 2017 zamestnanci na call centre vybavili viac ako 1200 telefonických hovorov a takmer 500 emailových dopytov. Klienti sa najčastejšie pýtali na proces registrácie vrátane zabudnutej, resp. nedokončenej registrácie v minulosti, proces autorizácie, t.j. postup vytvorenia väzby prideleného ID a DIČ daňového subjektu a pod.

Na podobné otázky sa volajúci dopytujú na call centre aj v súčasnosti. Ak chce totiž od januára 2018 podať právnická osoba zapísaná v obchodnom registri akékoľvek štruktúrované podanie na finančnú správu, musí tak spraviť len elektronicky. Tomu však musí predchádzať registrácia na portáli FS.

Finančná správa preto podľa slov hovorkyne Ivany Skonanovej opätovne upozorňuje právnické osoby zapísané v obchodnom registri, aby samotnú online registráciu neodkladali a zaregistrovali sa v dostatočnom predstihu predtým, ako budú podávať akékoľvek dokumenty finančnej správe v roku 2018. Povinnosť elektronického doručovania sa totiž vzťahuje na všetky podania. Blíži sa napríklad termín 31. január, čo je termín na podanie daňového priznania k dani z motorových vozidiel. Pokiaľ by právnická osoba podala toto daňové priznanie v papierovej forme, daňový úrad ho nebude môcť akceptovať.

Informácie k registrácii a autorizácii používateľov elektronických služieb sú dostupné na portáli finančnej správy. Okrem textových manuálov sú na portáli pripravené aj videá prezentujúce jednotlivé postupy. K dispozícii sú aj popisy potenciálnych situácií, najčastejšie otázky a odpovede, rôzne odporúčania. Stačí len kliknúť na banner na hlavnej stránke portálu.