Finančná správa neustále rozširuje elektronickú komunikáciu. Elektronicky s ňou komunikuje z roka na rok viac subjektov. Potvrdzujú to aj štatistiky elektronických podaní. Finančná správa prijala od daňových subjektov v roku 2017 celkom 7.532.515 elektronických podaní.

Najviac z nich podali daňové subjekty v marci 2017 (935.416), najmenej v septembri 2017 (492.741). Podania sa týkali najmä daňových priznaní (DP) – DP k dani z príjmov fyzických osôb, k dani z príjmov právnických osôb, k dani z motorových vozidiel, k DPH, k spotrebnej dani z liehu, k spotrebnej dani z minerálneho oleja a pod.

Prostredníctvom portálu finančnej správy však podávali aj kontrolné a súhrnné výkazy pre daň z pridanej hodnoty, hlásenia o vyúčtovaní dane zo závislej činnosti, žiadosti o vydanie kontrolných známok, rôzne účtovné závierky, ale aj rôzne všeobecné podania, žiadosti či oznámenia.

Komunikovať s finančnou správou elektronicky, a teda podávať elektronické podania, je možné prostredníctvom portálu finančnej správy už od roku 2014. Od spustenia až do konca roka 2017 podali daňové subjekty prostredníctvom portálu finančnej správy dokopy približne 28,5 milióna elektronických podaní. Najviac z nich bolo práve v roku 2017, najmenej v 2014.

Pre finančnú správu, ako informovala jej hovorkyňa Ivana Skokanová, je tiež dôležité rozšíriť aj obojsmernú komunikáciu tak, aby sa z finančnej správy stala bezpapierová inštitúcia.