“Nový vzhľad dotazníku sme navrhovali s ohľadom na rozvoj a narastajúce množstvo využívaných  mobilných zariadení pri online nakupovaní. Dotazník má po novom plne responzívny dizajn, čo znamená jednoduchšie a pohodlnejšie vyplňovanie na mobilných zariadeniach. Dotazník je prehľadnejší a s väčšími tlačidlami. Tie zákazníka viac motivujú k jednoduchému kliknutiu a vyplneniu hodnotenia,“ vysvetľuje Leoš Nosek, Product Owner služby Overené zákazníkmi v rámci portálu Heureka.

Prepojenie recenzie e-shopu a produktu

V dotazníku zároveň Heureka sprehľadnila hodnotenie zakúpených produktov. Zákazník si tak so zakúpeným produktom lepšie vybaví konkrétnu objednávku, a rovno tak vyplní celý dotazník. „Z našich skúseností vieme, že keď zákazníci zdieľajú svoj názor na e-shop, chcú často pridať zároveň recenziu na zakúpený produkt. Teraz to pre nich bude omnoho jednoduchšie,” vysvetľuje Nosek.

Pribudlo hodnotenie dopravcov

Okrem textového hodnotenia e-shopu Heureka pridala aj možnosť ohodnotiť služby dopravcu. “V praxi môžu často výsledné hodnotenie e-shopu skaziť práve skúsenosti so službami dopravcu. Teraz môžu zákazníci hodnotiť spokojnosť s e-shopom, a v rámci ďalších otázok môžu pridať aj hodnotenie konkrétneho dopravcu, ktorý zásielku doručil,” dopĺňa Nosek. V dotazníku pribudla takisto možnosť ohodnotiť výdajné miesta.

Na základe nazbieraných dát potom samotné e-shopy zvážia svoju spoluprácu s jednotlivými firmami, no hodnotenie dopravcov bude slúžiť aj zákazníkom.

Čo zostáva

Osvedčený formát hodnotenia najlepších e-shopov z hľadiska služieb naďalej zostáva – e-shopy s najlepším hodnotením môžu aj naďalej získať označenie Overené zákazníkmi. Nemení sa nič ani na tom, že kľúčovým prvkom hodnotenia zostávajú tlačítka Odporúčam/Neodporúčam.

Prečo sú recenzie dôležité?

Na základe reálnych postrehov zákazníkov dokážu e-shopy efektívne zlepšovať svoje služby. Cieľom všetkých dizajnových úprav je zvýšiť počet nazbieraných hodnotení – a to nielen pre e-shopy, ale tiež pre produkty. Zákazníci často produkty vyberajú práve na základe skúseností ostatných užívateľov a vďaka lepším hodnoteniam od zákazníkov si môžu e-shopy upevňovať svoju pozíciu na trhu.

Zdroj: Heureka