Podľa svetových prieskumov sa stáva, že približne 30 % malých podnikateľov svoje novozaložené spoločnosti počas prvých dvoch rokov zatvára. Napriek tomu sa stále viac ľudí rozhoduje pre samostatné podnikanie v konkrétnej oblasti. Existuje niekoľko faktorov, ktoré sa na takomto spôsobe dosahovania zisku podieľajú. Virtuálne sídlo firmy, ktoré im umožní jednoduchšie podnikanie z domu, alebo akejkoľvek inej časti nášho územia a iné podnety, ktoré si v nasledujúcich riadkoch v krátkosti predstavíme.

Súčasť dôležitého procesu

Podnikateľ je často motivovaný pre štart do podnikania, pretože má chuť a možnosť sa zapojiť do všetkých aspektov fungujúcej spoločnosti. Chce byť súčasťou produktívneho, dizajnérskeho tímu, predaja, marketingu, strojárstva a výroby. Je to aj dôvod, prečo využíva registračné sídlo firmy. Chce sa podieľať na všetkých dôležitých činnostiach a ostať priamo v centre pozornosti. Takéto sídlo mu to umožní naplno.

Osobný záujem

Jedným z ďalších dôvodov, prečo sa ľudia snažia zapojiť do produktívneho procesu touto cestou je aj to, že im nevyhovuje plnenie pokynov a povinností pre druhú stranu. Nestotožňujú sa s prácou pre veľké spoločnosti a nadnárodné korporácie. Rozhodujú sa pre výhodnejšiu zmenu sídla firmy, v ktorej doteraz pracovali a založia si svoju. Túžia po osobnom prospechu a väčšej slobode, tú im zaručí vlastný podnik, kde sa nikomu nemusia zodpovedať a nikto ich nekontroluje, teda okrem štátu.

Uspokojenie finančných potrieb

Táto možnosť sa javí ako najpravdepodobnejší scenár pre ochotu viacerých ľudí stať sa podnikateľom. Vlastný a najmä finančný prospech je pre mnohých základom. Niet sa čomu diviť, pretože ekonomická situácia nie je práve najideálnejšia a ohodnotenie  sa všetkým nemusí pozdávať adekvátne. Podnikateľ si zarába v prvom rade na seba a svoje finančné potreby, následne na to sa k tomu môžu pridať aj iné hodnoty. Nemal by pri tom ale zabudnúť na zodpovednosť, ktorá mu z toho plynie. Každý jeden krok je dôležitý a jednoduchý zároveň, ak je takáto chôdza naozaj dôsledná.