„Pokiaľ zákazník nie je spokojný s doručením tovaru, mal by o svojej skúsenosti dať vedieť. Rovnako to funguje aj naopak. Keďže skúsenosti zákazníkov s dopravcami sa často odrážali v celkovom hodnotení e-shopov, rozhodli sme sa rozšíriť možnosť recenzií aj o slovné hodnotenie kuriérov. S tým súvisí po novom aj možnosť ohodnotiť výdajné miesta,“ vysvetľuje Leoš Nosek, Product Owner služby Overené zákazníkmi v rámci portálu Heureka.

Pri nákupoch cez internet si zákazník volí sám svoj preferovaný spôsob doručenia. Obľúbená je stále dobierka, ale Slováci stále častejšie volia doručenie na výdajné miesta alebo služby kuriéra. Počet výdajní na Slovensku je už podľa údajov Heureky takmer na počte 2 600. Zákazník si takto spravidla za nižší poplatok alebo zadarmo nechá tovar doručiť na miesto, ktoré mu vyhovuje. Výdajne sú tak ideálne, pokiaľ ich majú zákazníci nablízku alebo nechcú platiť za doručenie kuriérom.

Pokiaľ ide o kuriérov, výhodou je doručenie priamo k zákazníkovi. V tomto prípade zákazníci očakávajú doplnkové služby, napríklad doručovanie večer alebo cez víkendy, doručenie priamo do bytu vrátane výnosu na poschodie, možnosť dohody o doručení priamo s kuriérom a podobne. Nakupujúci sú pritom za tento komfort ochotní aj priplatiť. Najviac e-shopy na Slovensku využívajú služby Slovenskej pošty a veľkých overených dopravcov.

Zdroj: Heureka