Ako teda fungovať tak, aby reklama bola efektívna, ľudia ju neprehliadali a vaše investované peniaze  nevyšli nazmar?

PPC reklama zohráva v tomto digitálnom svete dôležitú úlohu. Môžete ju zobrazovať nielen na Googli, ale aj na Facebooku, Instagrame, Youtube či  Heureke. K dispozícií je čoraz viac možností. Trendy súčasnosti nám určujú, ktorú formu PPC reklamy by sme mohli zvoliť. Nesmieme však zabúdať, že základným stavebným pilierom sú ešte vždy ľudia teda naše publikum. To, či vašu reklamu neprehliadnu ako fľašu vody po týždni blúdenia púšťou, závisí hlavne od správne zacielenej reklamy, trefného načasovania či od vhodne zvoleného nástroja na jej propagáciu. Oproti organickému vyhľadávaniu pomocou PPC reklamy dokážete vybudovať návštevnosť, na ktorej výsledky nie je nutné čakať aj niekoľko mesiacov. Výsledky je možné analyzovať oveľa skôr.

Prečo sa nepúšťať do boja s PPC reklamou sami?

Pri PPC reklame neplatíte za zobrazenie, ale za klik. Skúste si predstaviť, že ste v zoologickej záhrade a desať centimetrov od skla sa zjaví biely bengálsky tiger. Určite by ste ho hneď zaregistrovali. Presne tak, ako by ste neprehliadli dobre spracovanú a na vhodnom mieste zobrazenú PPC reklamu. Každému z nás by sa mohla zrodiť v mysli otázka, prečo si nenastaviť takú PPC reklamu sami a nebyť úspešnými okamžite, keď je PPC reklama taký perfektný pútač pozornosti. Ako to už býva zvykom, nič nie je také jednoduché ako sa zdá na prvý pohľad. Ani len riešenie Rubikovej kocky.

Prečo si teda nenastavovať PPC reklamu sami?

Čo ak by ste hodili perlu do sypkého snehu? Ťažko by sa hľadala. Presne tak ako, keď nahodíte  nesprávne sformulované vety do reklamy, či zle odsledujete hodnoty alebo sa zameriate na nevhodné publikum. Budete ťažko viditeľní pre ľudí. Takže vaše investície môžu zmiznúť rýchlejšie než posledné voľné miesto v piatok vo vlaku. Treba teda zvážiť, či sa do takého projektu pustíte na vlastnú päsť.

Čo vám reklama prinesie ak to necháte na profesionálov?

V prvom rade kvalitný a relevantný obsah je odrazový mostík, ktorý dokáže vašu PPC reklamu v ľudskom vnímaní posunúť dosť vysoko. Čo teda robiť? Obrátiť sa na digitálne agentúry alebo nie? V prípade, že ste špecialista v oblasti PPC reklám, bránu do sveta marketingového priemyslu máte dokorán otvorenú. Nič vám teda nebráni, pracovať na úspešnej reklame. Ak však vaše myšlienky zastavila červená na križovatke, keď ste začuli slovné spojenie PPC reklama a máte aj tak veľký záujem byť efektívnymi a mať účinnú reklamu, obráťte sa na digitálnu agentúru. Tím certifikovaných odborníkov s dlhoročnými skúsenosťami vám prinesie nielen okamžité výsledky, ale odbremení vás od prípadných strát spojených s vašou neúčinne nastavenou reklamou.

V tomto štádiu vás môže napadnúť ešte jedno. Neexistuje iná možnosť? Čo tak čoraz viac v médiach zmieňovaná umelá inteligencia, ktorá by tieto problémy vyriešila za nás?

Vývoj trendov v oblasti PPC reklamy v budúcnosti

Vývoj trendov posúva PPC reklamy do celkom inej sféry a prezentuje iný pohľad na oblasť digitalizácie. Umelá inteligencia verzus ľudská inteligencia? Áno, nemalá časť ľudskej populácie sa teraz obáva hrozby, ktorá je spojená s vývojom umelej inteligencie. Nebude lepšie počkať na mašiny, ktoré mi spravia dokonalú reklamu? Táto otázka má opodstatnenie. Avšak mnohí nevedia, že AI (umelá inteligencia) nepredstavuje hrozbu či zánik digitálnych agentúr. Práve naopak umelá inteligencia mieni byť nápomocná. AI majú v budúcnosti za úlohu uľahčiť a zefektívniť prácu agentúr  či usporiť marketérom čas. V blízkej budúcnosti je možné, že takáto spolupráca digitálnym agentúram uľahčí prácu a výsledky. Už stačí len vybrať agentúru a počkať kým sa naplnia predpovede, aby ste mohli byť viac než spokojní s výsledkom vašej reklamy.

Netreba však zabúdať, že to čo má v sebe ľudská bytosť, nedokáže nahradiť žiaden stroj.