O efektívnom online assessment centre sme hovorili s Mgr. Marekom Csókom z konzultačnej spoločnosti ADDA Consultants.

Čo sa skrýva za internetovým softvérom Pinsight™ a v čom je tento nástroj na identifikáciu a rozvoj talentov a manažérov výnimočný?

Pinsight™ umožňuje zistiť potenciál človeka – čo sa v ňom skrýva, aké sú jeho silné stránky, čo by mu mohlo pomôcť na manažérskej pozícii a prípadne, kde má medzery, ktoré možno eliminovať. Výnimočnosť nástroja spočíva v jeho efektívnosti – proces trvá 3 hodiny, no dokáže nahradiť plnohodnotné individuálne celodenné assessment centrum, počas ktorých sa človek otestuje v rôznych situáciách a zároveň mu nástroj poskytne obrovské množstvo podkladov na celkové zhodnotenie potenciálu človeka a jeho fungovania na líderskej pozícii. Pinsight™ umožňuje hodnotenie ľudí na troch úrovniach:

  • základná manažérska úroveň pre potenciálnych lídrov, pri ktorých sa dá šípiť vyšší manažérsky potenciál – má schopnosť overiť tento predpoklad,
  • pre strednú úroveň manažmentu – de facto pre tých, ktorí už majú manažérsku skúsenosť a vedú tímy – pri tejto úrovni sa dá zistiť, v čom sú dobrí a v čom by mohli byť lepší a taktiež, aký je ich potenciál ďalej rásť,
  • pre top manažment – určené pre riaditeľov veľkých korporácií a nadnárodných spoločností – umožňuje pozrieť sa na to, akým spôsobom je tento človek schopný uchopiť komplexnosť rôznych situácií v rámci veľkej organizácie.

Novinkou je možnosť otestovať predajcov – špecialistov a zistiť, v čom sú dobrí, ktorá časť predajného cyklu je ich silnou stránkou a v čom by sa mohli zlepšiť.

Pridanou hodnotou v porovnaní s inými nástrojmi, ktoré ponúka trh, je dynamickosť tohto nástroja. Pinsight™ umožňuje získať odpoveď, či kandidát na líderskú pozíciu pri biznis stratégii nastavenej firmou môže uspieť a v čom by potreboval pomôcť. Už samotná časť v tomto assessment centre je skúsenosťou, ktorá rozvíja poznávanie. Výsledky sú potom vyhodnocované certifikovanými konzultantmi, a nie počítačom.

Kto je „otcom“ Pinsight-u™? Dnes sa tento americký nástroj využíva vo viac ako 30 krajinách sveta. Ktorý z európskych štátov ho začal používať ako prvý?

Za nástrojom stojí dr. Martin Lanik – Slovák žijúci v USA, ktorý za more odcestoval na konci stredoškolského štúdia. Napokon v zámorí získal doktorát z organizačnej psychológie a posledných desať rokov sa venuje rozvoju talentov. Jeho cieľom bolo priniesť nástroj, ktorý dokáže zefektívniť hodnotenie zamestnancov a priniesť reálne pozorovanie. Mimochodom, slovenská ADDA Consultants bola spoločnosťou, ktorá začala tento nástroj používať ako prvá v Európe.

Koľko konzultačných spoločností na Slovensku má licenciu na používanie tohto unikátneho diagnostického nástroja?

Momentálne je na Slovensku a v Česku jedinou spoločnosťou, ktorá túto licenciu má, ADDA Consultants. Dokonca je jedinou v strednej Európe.

Dá sa určiť, kedy by mala firma po ňom siahnuť? Aké sú jeho najzásadnejšie devízy?

Pomôcť s odpoveďou by mohlo položenie si otázky – aké problémy sa dajú vďaka Pinsight™ vyriešiť? Príkladom môže byť firma, ktorá chce vytvoriť „pool talentov“ a potrebuje model, akým spôsobom bude s nimi narábať a nechce pracovať len na báze dojmov a pocitov, ale chce dať reálny základ pre rozvoj svojich ľudí. Ďalším príkladom môže byť obsadzovanie kľúčových pozícií vo firme – aby bolo objektívne a transparentné. Nástroj poskytuje aj diskrétnosť, testovanie nediskriminuje kandidátov – napríklad introvertov, ktorí sa ťažšie presadzujú v skupine. Medzi najzásadnejšie devízy možno zaradiť jeho:

  • dynamickosť,
  • dôveryhodnosť,
  • efektívnosť,
  • zrozumiteľnosť,
  • jasnosť,
  • transparentnosť
  • a jedinečnosť.

Ak sa firma rozhodne využiť Pinsight™, na čo sa musí pripraviť? Ako prebieha samotné testovanie? Ktoré firmy Pinsight™ už využili?

Zo strany klienta je potrebné iba meno kandidáta, ktorý bude testovaný, telefónne číslo, e-mailová adresa a termín, kedy je možná 3-hodinová realizácia assessment centra. Kandidát potom potrebuje nerušený priestor, kde bude k dispozícii počítač s kamerou a internetové pripojenie. Následne celý proces už zabezpečí ADDA Consultants. Z firiem, ktoré v rámci svojich korporácií po Pinsight-e™ siahli, sú Slovak Telekom, DPD, Kia Motors Slovakia, Coca-Cola alebo komerčné banky pôsobiace na Slovensku.

Na ktorého z konzultantov – špecialistov sa možno v ADDA Consultants obrátiť pre viac informácií o Pinsight™?

V ADDA Consultants zodpovedám za nástroj ja, čiže všetky otázky a podnety je možné smerovať priamo na mňa e-mailom: csoka@adda.sk alebo telefonicky: +421 907 915 135. Viac z portfólia ADDA Consultants možno nájsť aj na našom webe www.adda.sk.