Na ich webe nájdete dopravné informácie v okolí, autá na kúpu či predaj, rady na prefinancovanie, najvýhodnejšie poistenie na trhu, kvalitné pneumatiky alebo môžete napísať správu inému vodičovi sms na „štátnu poznávaciu značku (ŠPZ)“, teda evidenčné číslo vozidla. „Držíme sa zásady: Stiahni si Blinnker a o tvoje auto je postarané,“ objasňuje majiteľ a zakladateľ firmy Martin Szotkovski.  

Komplexné služby v jednom a online

Na začiatku bola myšlienka – môcť využívať nejakú online službu – sociálnu sieť, ktorá by vedela obhospodarovať osobné vozidlá z rôznych strán, čo sa týka predaja poistenia, nákladov, evidencie, ale i prípadnej ponuky na kúpu či predaj.

Nič takéto sme na trhu nenašli, konkurencia pracovala s menším objemom potrebných dát, a tak sme sa pustili do podnikania. Ja osobne sa pohybujem už dlhší čas v IT biznise, aj keď som vyučený strojár. Motivovala nás túžba niečo nové vyskúšať,“ objasňuje Martin Szotkovski. Ako s odstupom času priznáva, boli zdravo naivní, pretože ešte netušili, čo ich čaká, ale postupne si všetkým prechádzali a nachádzali vhodné riešenia.

Správny tím tvoria ľudia – tí najkvalitnejší

Prekvapilo ich, že v biznise ich ani tak neobmedzoval štát so svojimi administratívnymi povinnosťami, skôr ich zaskočili trestné oznámenia na firmu, že niekomu ukradli nápad. Takže vo svojich začiatkoch často museli venovať energiu aj týmto smerom. Dnes to vnímajú ako súčasť úspechu, ktorý im mnohí závidia a radi by ich nasledovali.

Ako Martin Szotkovski priznáva, kolegov do vývojového tímu našli hneď a dnes už ich pracovný vzťah funguje už aj v kamarátskej rovine. „Spájajú nás rôzne záujmy okolo IT technológií a rôznych technologických hračiek. Sme veľmi dobrý kolektív, máme tri pobočky, a to v Žiline, kde sídli manažment, obchod i marketing, v Bratislave máme  finančné oddelenie a správu obsahu a v Plzni vývoj,“ objasňuje majiteľ start-upu. V rámci firemnej kultúry fungujú v strategických tímoch, pričom dôležité je ich zameranie na výsledok a jeho splnenie.

Hodnota projektu za tri milióny eur

Hoci nemálo začínajúcich start-upov má problémy s financovaním svojich projektov, v Blinnker.com siahli do vlastných zdrojov. „Až keď sa prvotné investície minuli, zistili sme, že na vývoj treba rádovo viac peňazí, ako sme si v počiatočnej naivite predstavovali. Začali sme preto oslovovať investorov a nakoniec sa nám podarilo dohodnúť s investičným fondom Miller Invest, ktorý odkúpil 20 percent firmy za 600-tisíc eur. Celková hodnota nášho start-upu sa však vyšplhala až na tri milióny eur. S týmito financiami vlastne pokračujeme a rozvíjame firmu ďalej,“ dodáva Martin.

Momentálne majú rozbehnuté ďalšie investičné kolo, do ktorého plánujú zapojiť veľkého investičného hráča. Okrem toho ich čaká pracovná cesta do USA, kde plánujú získať financie na najbližšie tri roky. Práve v zahraničí sa firma plánuje rozšíriť na ďalšie zahraničné trhy a posilniť funkcie Blinnker.com pre užívateľov minimálne v celej Európe. 

Vo firme neustále rastú a inovujú

Spočiatku sa vo firme venovali vývoju nového systému, lebo museli pracovať s modernými mobilnými aplikáciami, vytvárali nový portál a zhruba po roku spustili verejnú beta verziu.

Do nej sa ihneď prihlásilo niekoľko tisíc užívateľov, čo nás veľmi povzbudilo. Pozbierali sme od nich názory a neustále sme vyvíjali naše služby. Zďaleka ešte nie sme po dva a pol roku aktivít na konci. Náš projekt je širokospektrálny a komplexný a pokiaľ chceme byť konkurencieschopní, musíme neustále kráčať dopredu, či už z hľadiska obchodu, marketingu i vývoja nových funkcionalít,“ odporúča Martin Szotkovski. 

Ako nadšenec áut sa zaujíma aj o automotive portály a vydáva ich v Blinnker magazíne, vrátane najnovších noviniek v tejto oblasti. „Zaujímajú ma najmä vozidlá, ktoré sú prešpikované modernými technológiami. Mojím hobby je mať všetko zosynchronizované,“ objasňuje nám Martin.

Chcete napríklad predať či kúpiť nové či ojazdené vozidlo? Na webe ich nájdete, jasne a prehľadne. „Funguje to tak, že rôzni predajcovia vozidiel či súkromné osoby si u nás uvedú ponúkané vozidlá, podobne ako na iných sociálnych sieťach. Spájame ľudí, ktorí chcú predať auto, s tými, ktorí ho chcú kúpiť. Navyše, robíme to veľmi inteligentne, geolokačne, na základe individuálnych algoritmov. V tom je naša pridaná hodnota, ktorá technologicky spája predávajúceho a kupujúceho.“ Takisto automobilovým značkám a  firmám pôsobiacim v  motorizme ponúkajú zaujímavú komunikáciu na ich cieľové skupiny, ktoré si môžu veľmi presne vyšpecifikovať.

S Blinnkerom plánujú expandovať za hranice

V modernom biznise všetko stojí a padá na technológiách. „Momentálne robíme všetko in house, teda za pomoci vlastných zdrojov. Mobilné aplikácie nám poskytuje žilinský dodávateľ, máme však aj veľmi šikovných ľudí v našom vývojovom tíme. V blízkej dobe chystáme nemálo prekvapení, ktoré budú užívateľom nápomocné a budú ich aj baviť. To je vlastne podstata Blinnker.com. Nájdete v ňom zábavu, teda články z rôznych segmentov na trhu, ale i dopravné informácie, poistíte si tam vozidlo, pretože ponúkame poistenie od všetkých poisťovní na mieru. Tiež si môžete sledovať náklady na vozidlo alebo využiť Blinnker bazár pri kúpe či predaji vozidla,“ odporúča majiteľ.

Momentálne sa projekt rozvíja nielen na tuzemskom trhu, ale aj u našich susedov v Česku. „Po dokončení ďalšieho investičného kola plánujeme masívnu expanziu, minimálne do okolitých krajín, napríklad do Nemecka či Rakúska a Poľska. Tiež plánujeme dokončiť vývoj niektorých ďalších najdôležitejších funkcií a doladiť určité mobilné aplikácie v prospech užívateľov.“

Projekt Blinnker však nie je jediný, ktorému sa majiteľ firmy venuje. V súčasnosti odovzdáva skúsenosti aj iným start-upom, ktoré sa snažia preraziť na trhu. „Napríklad podporujem aplikáciu KidsMonitor.io, ktorá slúži rodičom na to, aby mali svoje dieťa pod kontrolou. Systém umožňuje blokovanie rôznych aplikácií i sociálnych sietí v detských telefónoch na diaľku a môže pozorne sledovať polohu dieťaťa, aby sa bez obáv mohlo zo školy či z rôznych krúžkov vrátiť domov. Verím, že aj ďalšie zaujímavé projekty nájdu svoje miesto na trhu,“ uzatvára  Martin Szotkovski.

Výhody start-upu pre majiteľov vozidiel:

  • komplexnosť (kúpa i predaj vozidiel, online sociálna sieť, dopravné informácie, auto magazín, poistenie na mieru, sledovanie nákladov na auto, pripomienkovač STK...)
  • veľmi prepracované funkcie (ŠPZ správy umožňujú napísať na ŠPZ iného vodiča, že má napríklad stiahnuté okno či rozsvietené svetlá na parkovisku)
  • individuálny prístup k dopravným správam (generujú sa z rôznych zdrojov, aj od užívateľov, kdekoľvek v Európe)
  • inovatívna starostlivosť o auto (možnosť porovnávať si náklady na pohonné látky, ceny v servisoch, prevádzka vozidla)
  • automatizované dátové služby (sledovanie polohy vozidla na diaľku, spolupráca s telekomunikačnými operátormi)