Čo by som mal spraviť dnes, odložím na zajtra

Prokrastinácia v práci je situácia, v ktorej zamestnanec odkladá dôležité, poprípade nudné pracovné povinnosti na neskôr. Robí to aj napriek tomu, že vie, že musia byť spravené ihneď. Dôvodom, prečo (nielen) pracovník odkladá pracovné úlohy, je jeho aktívne vyhľadávanie činností, ktoré sú pre neho viac zaujímavé a z ktorých má okamžitú satisfakciu a pôžitok. Týmto konaním sa chce vyhnúť námahe, ktorú by musel vynaložiť na splnenie prioritných úloh. Prokrastinácia v práci sa teda môže vnímať ako „kradnutie času“ zamestnávateľovi. To znamená, že zamestnanec je síce platený svojím zamestnávateľom za čas strávený v práci, no jeho „činnosť“ spôsobuje to, že neprináša žiadané hodnoty či pracovné výstupy.