Stratégiou skupiny AXA je preto dôsledná orientácia na klienta, posilnenie vzťahu s klientom a posun do úlohy partnera, ktorý stojí po boku klienta vo všetkých kľúčových momentoch jeho života.

Či už ide o prevenciu, servis, krytie rizík, zhodnotenie úspor na dôchodok, alebo investície. V minulom roku vykázala skupina AXA v ČR a na Slovensku celkové výnosy vyššie ako 622 miliónov eur pri ziskovosti presahujúcej viac ako 19 miliónov eur. Podľa Roberta Gauciho je potrebné naďalej rozvíjať slovenský aj český poistný trh, pretože majú obrovský potenciál.

Poisťovníctvo je pomerne konzervatívny odbor. Ako vidíte jeho budúcnosť?

Základy poisťovníctva sa v najbližších rokoch zmenia. V AXA sa napríklad zameriavame na posilnenie distribučného modelu a priameho prístupu ku klientom. Či už prostredníctvom spolupráce s externými partnermi, vlastnou distribučnou sieťou, telemarketingom, alebo cez internet.

Hlavným pilierom našej stratégie je však prechod od čisto produktového zamerania do úlohy partnera. V minulosti bolo našou úlohou uhradiť škodu v prípade, keď klienta postihla nepriaznivá udalosť. To, samozrejme, bude platiť aj do budúcnosti. Ale okrem toho sa viac orientujeme na prevenciu rizík tak, aby sme negatívnym udalostiam mohli predchádzať. To je výhodné pre všetkých.

Klient je spokojný, pretože je v bezpečí a klesá mu cena poistenia. Poisťovňa potom môže generovať väčší zisk, ktorý investuje napríklad do rozvoja inovácií. Naším poslaním je pomáhať ľuďom žiť lepší a ľahší život.

Ako vnímate rozdiely medzi slovenským a francúzskym poistným trhom?

Trh s poistením nie je na Slovensku ani v ČR zatiaľ príliš rozvinutý. Predstavuje v priemere necelé 3 % HDP, zatiaľ čo vo Francúzsku alebo Taliansku sa blíži k 10 %. Ďalším špecifikom je veľmi tradičná distribúcia produktov, ktorá sa v najbližších rokoch určite rozšíri. Významná je v oboch krajinách tiež úloha štátu v niektorých segmentoch trhu. Zrátané a podčiarknuté. Slovenský ani český poistný trh ešte zďaleka nenaplnili svoj potenciál. Pre nás je to veľká príležitosť.

Na čo sa teda na Slovensku a v ČR zameriate?

Našu stratégiu by som zhrnul slovami fókus a transformácia. Fókus alebo aj zameranie či zacielenie je ďalší rozvoj oblastí, ktorým vďačíme za naše súčasné hospodárske výsledky. Som presvedčený o potenciáli tradičných oblastí poistenia. Najmä životného a úrazového poistenia vrátane krytia ďalších rizík, kde by sme radi posilnili svoju pozíciu na trhu. Máme operatívnu a efektívnu platformu prispôsobenú dnešnému svetu.

V budúcnosti sa však správanie spotrebiteľov bude meniť. Rovnaká zmena čaká aj nás. Transformácia vyjadruje našu prípravu na budúcnosť, kde očakávania mladých spotrebiteľov sú veľmi odlišné od tých dnešných. A to ako v klientskom prístupe, tak v produktoch. Cieľom je financovanie týchto zmien z výnosov, ktoré priniesla prvá časť našej stratégie, teda fókus. Všetko je otázkou rovnováhy medzi našimi krátkodobými a dlhodobými prioritami.

Ste aktívni v oblasti vzdelávania o poistení a financiách?

Áno, pretože som presvedčený, že je to súčasťou nášho poslania. Na vzdelávanie našich klientov aj širokej verejnosti využívame hlavne digitálnu komunikáciu a on-line médiá. Napríklad webová stránka patalie.sk ponúka zaujímavé články a praktické rady týkajúce sa rizík, ktorým sme každý deň vystavení. Veľa priestoru venujeme tiež psychickým ochoreniam a poruchám, ktorými bohužiaľ trpí čoraz viac ľudí.

Ďalším konkrétnym príkladom je mobilná aplikácia AXA drive, prostredníctvom ktorej chceme klientom pomôcť byť lepšími vodičmi a zároveň sa pri tom zabaviť. Užívateľ získava body, keď  vzorne šoféruje, naopak ich stráca, keď prekračuje povolenú rýchlosť, náhle zrýchľuje a brzdí a pod. Za získané body potom vodič získa zľavu na poistenie vozidla. Užívateľ sa tak vzdeláva, ale môže aj ušetriť. Našou misiou je pomôcť ľuďom žiť lepší život, starať sa s nimi o ich zdravie a byť ich každodenným partnerom.