1. mýtus: Získam obchod hneď na prvom stretnutí

Skutočnosť: Šanca, že sa tak stane, je veľmi malá. Spôsob, ako pristúpiť k networkingu, je v pochopení toho, že všetko závisí od dlhodobých vzťahov, nie od možnosti okamžitého predaja.

2. mýtus: Stretávate sa stále s rovnakými ľuďmi

Skutočnosť: Nie je to iba o ľuďoch, ktorých stretnete na networkingovej akcii. Je to o tom, s kým vás oni môžu skontaktovať.

3. mýtus: Je to príliš drahé

Skutočnosť: Nezáleží na tom, koľko peňazí utratíte za networking, ale koľko nákladov vynaložíte na získanie zákazníkov. Viete, koľko vás stojí jeden nový zákazník?

4. mýtus: Nemám čas

Skutočnosť: Žiadny podnikateľ by si nemal dovoliť povedať „nemám čas“. Či už sa mu darí tak dobre, že si myslí, že nepotrebuje nových zákazníkov, alebo, naopak, sa mu nedarí vôbec a trávi všetok čas „hasením problémov“ – v obidvoch prípadoch môže získať networkingom viac kontaktov, ktoré prinesú lepšiu kvalitu odporúčaní, referencií a nestranných tipov či rád.

5. mýtus: Je to iba o šťastí

Skutočnosť: Šťastie neexistuje – sú iba príležitosti. Networking je o videní a vytváraní týchto príležitostí. Iba náš prístup a postoj napomôže napojiť sa na jeho potenciál.

6. mýtus: V mojom podnikaní to nebude fungovať

Skutočnosť: Aj keď účastníci networkingu v skupine nie sú potenciálnymi zákazníkmi, poznajú niekoho, kto by sa vaším klientom mohol stať. Networking znamená oveľa viac ako len predaj – rozvoj obchodných zručností, noví dodávatelia, váš osobný marketing.