Každý deň zápasí o nové ciele

Ich tituly ako TrainStation, Diggy’s Adventure, Seaport alebo Colab hrajú desiatky miliónov ľudí v dvoch stovkách krajín. Šimona Šicka, výkonného riaditeľa firmy Pixel Federation, každý deň poháňa dopredu súťaživosť a potreba učiť sa nové veci – a to ho vnútorne napĺňa. Hernú spoločnosť úspešne kormidluje v nestabilných vodách herného priemyslu už viac ako desať rokov. „Pre mňa je každý deň zápasom o úspech a o tom, aké nové ciele si nastaviť. Dôležité je nájsť správny cieľ smerujúci k úspechu. Prirodzene, aj my sme mali ťažšie obdobia, najmä v prvých rokoch podnikania, ale zvládli sme to. Slováci sú vo všeobecnosti silní v unikátnej kreativite, z ktorej dlhodobo prosperujeme.“

Noví ľudia musia „pasovať“ do tímu

Život stavia do nášho života stále nové výzvy, avšak z pohľadu Šimona Šicka to ani inak nejde. „Neustále – každý deň, týždeň i mesiac – mám pred sebou nové vízie. Niektoré boli pre mňa osobne ťažkou výzvou. A to napríklad vtedy, keď som si uvedomil, že nezvládam všetko riadiť sám, ale začal som úlohy delegovať. Musel som sa naučiť spoliehať sa na iných ľudí a dať im potrebné kompetencie.“ Dočkal sa momentu, keď ho firma „prerástla“ a veľmi rýchlo sa začala rozrastať. „Stále sa musím vnútorne popasovať so situáciou, keď máme v tíme veľmi šikovného človeka, ale kultúrne a mentálne nám ‚nesedí‘. Neraz sa s ním musíme rozlúčiť aj napriek jeho kvalitám a ‚ochrániť‘ tak tím.“ A ako vníma on osobne pozíciu manažéra a lídra? „Ako dva rozdielne typy. Líder má inšpirovať tím a prinášať mu nové vízie, manažér riadi konkrétne úlohy. V každej firme sú však zrejme potrební obaja.“

Výzvy v kariére treba zvládnuť

Šimon Šicko priznáva, že práca, ktorej venoval maximum, si časom vyžiadala svoju daň. „Keďže som už raz vyhorel, uvedomujem si, že tomuto stavu musím aktívne predchádzať. Práci som venoval extrémne veľa času bez akejkoľvek kompenzácie a regenerácie.“ Musel si určiť základné priority – zdravie, rodina a práca. Ako znie teda jeho rada? Jednoducho  –  neprepínajte svoje sily. „Mne trvalo asi dva roky, kým som sa z toho spamätal. Musím povedať, že všetko zlé je na niečo dobré – teda keď vás to nezabije a dá sa z toho poučiť. Snažím sa viac rozumne balansovať medzi prácou a rodinou. Posledné roky aktívne cvičím – posilňovňa, beh, bicykel. Športujem aj s deťmi, snažím sa odbúravať stres v predstihu. Dve-tri hodiny týždenne len pre seba si môže nájsť každý...“

Vášeň pre hry láka mnohé talenty

Radosť z hier je vo firme Pixel Federation vidieť na každom kroku. Pri nábore nových ľudí sa riadia maticou motivovanosti a skúsenosti ľudí, hoci tých top motivovaných a skúsených ľudí je málo. A ako hľadajú talenty? „V Pixeli je dôležité zanietenie pre prácu. Treba ísť ľuďom osobným príkladom, o čo sa aj osobne snažím. Výberový proces sa neustále snažíme zdokonaľovať. Často využívame napríklad známe Gallupove testy, ktoré pomáhajú ľuďom identifikovať svoje silné stránky a ďalej s nimi pracovať.“ Inšpiráciou v tomto smere je pre nich pracovné prostredie spoločnosti Google. Šimon Šicko nevidí problém ani v tom, aby v budúcnosti kládli na pracovnom pohovore kandidátovi otázky jeho budúci kolegovia a vyložene si „sadli“.

Zaujímavé otázky z publika:

Máte vo firme verejné odmeňovanie? Vedia vaši kolegovia vzájomne, koľko zarábajú?

Naším cieľom je – a uvidíme, či sa tam dostaneme –, aby všetky informácie u nás boli verejne dostupné, vrátane   platových tried i odmien. Aktuálne zamestnanci vedia, v akej platovej triede sú zaradení a na akú výšku odmien majú nárok. Potrebujeme mať vo svojom tíme motivovaných ľudí a to platí aj pre solídne odmeňovanie. To naše je založené na finančných i nefinančných benefitoch. Motivovaný človek rýchlo pochopí, že podstata nie je len prinášať výsledky do firmy, ale aj vzdelávať sa, mať priestor na rast. Dôležité je vedieť správne zareagovať na zmeny na trhu a môžem konštatovať, že za posledných päť rokov rastieme veľmi rýchlo vďaka správnemu tímu ľudí.

Čo je základom vašej firemnej kultúry?

My máme jasne zadefinované, čo pre nás firemná kultúra znamená: spravodlivosť a transparentnosť. V tom zmysle, že transparentnosť umožňuje, aby sme boli spravodliví. Veríme tomu, že firemná kultúra zje na raňajky stratégiu a víziu. Že ak je firemná kultúra nesprávna, nepomôže ani najlepšia vízia a stratégia. Podľa môjho názoru je ešte dôležitejšia ako stratégia správna vízia, lebo keď nemáte správny typ ľudí, nikdy nevyhráte.

Vybrané myšlienky z konferencie:

  • Pokiaľ ste sám k sebe úprimný dokážete ako manažér svoje silné stránky ďalej rozvíjať a obklopiť sa ľuďmi, ktorí vaše slabiny vykompenzujú. Na nich sa môžete spoľahnúť a outsourcovať.
  • Ako CEO si uvedomujem, že ryba smrdí od hlavy, a tak sa snažím byť veľmi priamočiary a nič nefejkovať, lebo ľudia sú smart a prídu na to.
  • Mňa baví práca s ľuďmi, na projektoch, riešenie problémov. Nechcem ísť do „dôchodku“. Ale aj ja sa stres a nasadenie snažím vyvažovať fyzickou aktivitou.
  • Pokiaľ ste zaneprázdnení, je veľmi dôležité naučiť sa určovať priority. Súčasťou toho je aj naučiť sa hovoriť „nie“.