Často sa stretávame s otázkou, v čom je rozdiel, v čom sa líši náš grafický ateliér od klasickej reklamnej agentúry zastrešujúcej okrem iného aj grafický servis.

Je to celá filozofia… Jej základom je tvorba a rozvoj, ktoré sú človeku prirodzené od počiatku vekov. Dnes je mimoriadne veľa možností, kde sa dá inšpirovať a odsledovať, čo letí a aké sú trendy. Vo veľkom sa skloňujú pojmy kreativita a dizajn a nakoniec sa nakupujú vševravné logá z fotobánk. Umelo sa prispôsobujú na produkt a pointu, ktorú by mali v sebe mať. Pod záštitou inšpirácie mnoho agentúr prepadlo k vykukávaniu a obkresľovaniu už hotových vecí, vytvárajú nezmyselné mozaiky s vláčnym príbehom. Na jednej strane je to jednoduchší prístup, na druhej strane láka aj istota, že keď k nim príde klient a ukáže, čo sa mu páči, urobia mu pozmenenú kópiu s nálepkou novosti, a všetci budú spokojní.

Vždy však záleží od uhla pohľadu. V našom ateliéri sa inšpirujeme klientom, jeho prácou, snami a produktmi. Vkladáme dušu a cit do konkrétnych kontúr čistého dizajnu. Každá naša práca je vyplánovaný, do posledného detailu premyslený originál, pozerajúci sa do budúcnosti. Netvoríme iba logo, iba knižku, iba katalóg či webstránku. Vždy myslíme aj na obsah a výpovednú hodnotu. Pozeráme sa na prácu a súlad jednotlivých obsahových prvkov, doťahujeme a rozvíjame nebadateľné detaily, ktoré často podčiarkujú celkový výsledok a hodnotu. Podstatné sú pre nás potreby a marketingové ciele klienta, nie šetrenie času a energie nákupom grafických „polotovarov“. Ceníme si umelecké prístupy aj estetiku, ktorú je poslednou dobou tak málo vidno. Preto sa vždy spomedzi vizuálneho smogu tak veľmi vyníma. Radi sa dívame na pekné veci a možno práve preto je naša tvorba čistá, ohľaduplne pracuje, tak aby nenarúšala, ale skrášľovala a zaujala pointou, nie prekombinovanosťou. Sme veľmi pyšní na to, že naše práce sú vkusné, morálne ohľaduplné, neprodukujeme grafický balast.

S klientom najradšej pracujeme priamo, nestrácajú sa tak cenné informácie, na ktorých sa dá krásne stavať a prirodzene ich zapracovávať do tvorby. Stojíme si za našou prácou a vždy jednáme na rovinu. Nie je u nás počuť štandardné marketingové frázy ani prvoplánové okopírované slovné hračky s cieľom nafúknuť cenu bez adekvátnej pridanej hodnoty. Dobrý grafický dizajn už dávno nie je predražená komodita pre veľké spoločnosti. Stále viac a viac zákazníkov si uvedomuje, že práca s konkrétnym dizajnérom im ušetrí množstvo času, peňazí a z výsledku majú oveľa väčšie potešenie a úžitok.

Viac sa dozviete na: www.profigrafik.sk


Text: Linda Dlhopolčeková