Kedy sa začal písať príbeh značky Štrbské Presso?

Idea prišla už v roku 2010. V roku 2013 sme sa začali projektu naplno venovať. Štrbským Pressom sme žili ráno, na obed aj večer. Tak, ako sme boli nadšení vtedy, možno ešte viac sme dnes. A to hádam len preto, lebo sme túžili vytvoriť pre našinca niečo, čo bude naozaj jeho.

Mali ste predtým skúsenosti s biznisom, kde figurovala káva?

Nie (smiech). Písali sme a škrtali, kreslili a tiež gumovali, čítali, študovali, učili sa – lebo sme boli absolútni laici – len aby sme mohli ísť ďalej. Tak ako keď sa auto posúva v tme a jeho svetlá odhaľujú cestu, tak sa aj nám postupne otvárali všetky cesty. Tak ako tá do talianskeho Terstu, do pražiarne s takmer storočnou rodinnou tradíciou, kde sme sa stali najskôr žiakmi, zakrátko zákazníkmi a aj priateľmi.

Od čoho sa odvíjal základ receptúr a zmesí?

Nechali sme si poradiť, bol to proces a po takmer dvoch mesiacoch priebežných testov a ochutnávok sme podľa našej receptúry spoločne vytvorili základ piatich receptúr a zmesí Štrbského Pressa – Brown, Blue, Violet, Red a Silver – presne podľa chutí Slovákov. A tak sa kávové zrná pôvodom z ôsmich krajín a troch kontinentov sveta (Vietnam, India, Keňa, Etiópia, Brazília, Honduras, Guatemala a Nepál) stali základom stabilnej a vyváženej chute.

V čom je Štrbské Presso výnimočné?

Proces prania a triedená frakcia kávových zŕn (rovnako veľké rastlé zrná) zaručujú ich rovnovážne praženie – a teda zdravú kávu – a jej konzumentovi nielen 80  % dennej dávky antioxidantov a prevenciu proti rakovine, ale aj ochranu proti osteoporóze, Alzheimerovej a Parkinsonovej chorobe. Kávu, ktorá tiež blahodarne pôsobí na pečeň, ale je aj spoľahlivým bojovníkom proti cukrovke druhého typu.

Aby sme podčiarkli tému zdravia Štrbské Presso a urobili ho ešte slovenskejším, ku káve sme pripravili zmesi korenín škorice a tatranského horca alebo škorice a tatranského horca s kardamónom. Ich účinky prinášajú ľudskému organizmu ochranu proti zápalom, potlačenie cholesterolu, podporu metabolizmu, nabudenie organizmu, a tak synergicky robia zo Štrbského Pressa kávu plnú zdravia a energie. Máme svoje typické šálky, ktoré sú vychýrené vďaka dobrej ergonómii.

Súčasťou marketingu Štrbského Pressa je aj čičmianska dekorácia. Prečo práve Čičmany?

Ja Štrbské Presso vnímam ako národnú značku kávy. Možno je to trochu nadsadené, ale tento názor začínajú zastávať aj naši zákazníci a fanúšikovia. Čičmany sme vybrali preto, lebo práve tie – ako je známe – sa Slovákom spájajú s patriotizmom a poznávacím znakom Slovenska. Zákazníci zo zahraničia obľubujú naše hrnčeky, čo je taktiež skvelá spätná väzba.

Kde sa dá káva vašej značky okrem e-shopu zakúpiť?

V tomto období spolupracujeme s približne 200 rôznymi obchodnými partnermi ako kaviarne, reštaurácie, rôzne farmárske obchody so zdravými potravinami a podobne v rámci celého Slovenska. No taktiež usilovne pracujeme na tom, aby sme boli ľuďom ešte bližšie k rukám a ústam, čiže je pre nás retail teraz veľkou prioritou.

Do ktorých miest má Štrbské Presso v rámci franchisingu namierené?

Určite by nás potešilo vytvorenie originálnej kaviarne na Štrbskom Plese. Ale keďže Štrbské Presso je značka pre všetkých Slovákov a Čechov, budeme veľmi radi, ak sa nám v horizonte piatich rokov podarí kaviareň Štrbské Presso zriadiť v každom slovenskom meste.

Aký by mal byť franšízant, ktorý vezme pod svoje krídla Štrbské Presso? Čo by mal spĺňať?

V prvom rade sú to manažérske schopnosti, ktoré sú základom dobre fungujúceho podniku. Ďalej, keďže franchising sú vopred postavené pravidlá, podľa ktorých nás identifikuje aj navonok zákazník, ďalším predpokladom dobrého alebo úspešného franšízanta sú schopnosti, aby tieto postavené pravidlá akceptoval. A keďže bez peňazí to naozaj nejde, poslednou podmienkou je, aby franšízant disponoval kapitálom pre vstup do takéhoto systému.