Mnohé svetové značky majú vo svojich logách symboly, ktoré ľudí spájajú. V čase rastúcej pandémie však platí pravý opak. V súčasnej situácii sa musíme vyhýbať frekventovaným miestam, minimalizovať svoj pohyb a držať si od ľudí dištanc.

Odborník na dizajn a grafiku Douglas Sellers si myslí, že týmto spôsobom firmy pomáhajú k šíreniu prevencie a vysielajú signál k sociálnej izolácii. „Firmy môžu aj takto prejaviť svoj postoj k situácii, napomôcť ľudí vzdelávať sa,“ uviedol Sellers. Na druhej strane stoja tí, ktorí aktivitu kritizujú a tvrdia, aby veľké firmy pomáhali predovšetkým svojimi činmi či finančnou podporou.

Oddelené písmená – veľavravné slogany

Brazílsky McDonald´s minulý týždeň zverejnil svoje dočasné logo na Facebooku. Obľúbený fastfoodový reťazec však stále poskytuje služby v podobe rozvozu a takisto McDrive. „Môžeme byť stále spolu, ale musíme sa správať rozumne,“ stojí v stanovisku spoločnosti, ktorá symbolicky rozdelila svoje zlaté oblúky.

Podobne reagovala aj Coca-Cola. Okrem toho, že písmenám v logu dopriali grafici potrebnú vzdialenosť, pribudol aj slogan „Zostať v ústraní je najlepší spôsob ako zostať v kontakte.“ Túto reklamu firma umiestnila napríklad aj na opustenom Times Square, v ťažko skúšanom New Yorku.    

Zdôrazňovať potrebu sociálneho odstupu sa rozhodli aj automobilky Audi a Volkswagen. Kým Audi oddelilo štyri kruhy svojho loga, Volkswagen taktiež odrezal písmeno V od W. Firma Nike svoje logo neupravila, odštartovala však veľkú kampaň s názvom „Hrajte doma“. Do kampane sa zapojili napríklad aj hviezdny golfista Tiger Woods či basketbalová superstar LeBron James.

Volskwagen vyzýva na sociálny odstup: