Pizza SEO: Reagujeme na zmeny v marketingu a u klientov

Prečo patria medzi najrýchlejšie rastúce firmy sveta?

Marketingový trh a špeciálne trh digitálneho marketingu v súčasnosti rastie rýchlejšie ako po minulé roky. Firmy začali presúvať marketingové rozpočty viac do online sveta. „Na to sme sa snažili reagovať posilňovaním kapacít a taktiež zvyšovaním odbornosti tímu. Našou prioritou bolo vyčerpať prostriedky s čo možno najlepším merateľným úžitkom pre klientov a pravdepodobne to nám pomohlo zaradiť sa medzi najúspešnejších,“ objasňuje na úvod Ján Laurenčík, riaditeľ Pizza SEO.

Toto bolo pre nich v začiatkoch najťažšie

V roku 2006, keď s biznisom začínali, investovali firmy na Slovensku do online marketingu skôr experimentálne a s malou dôverou. „Veľa energie sme vtedy venovali zvyšovaniu povedomia o online kanáloch – SEO optimalizácii a platenej reklame. Verili sme, že raz nadobudnú na dôležitosti a klienti z toho budú profitovať tak, ako sme to mali odskúšané na vlastných projektoch,“ spresňuje riaditeľ.

Najzávažnejšie manažérske rozhodnutie

Firma podľa Jána Laurenčíka narástla v pomerne krátkom čase z piatich ľudí na 20 a neskôr na 35, čo so sebou nieslo nemalé riziká. „Ukázalo sa však, že posilnenie kapacít bolo správne. Dnes môžeme obslúžiť viac klientov, vďaka čomu rastie aj náš obrat a komplexnosť služieb.“


Inloop: Investujeme do firmy a jej rozvoja

Prečo patria medzi najrýchlejšie rastúce firmy sveta?

Rýchly rast ich tržieb za posledných päť rokov mal viacero dôvodov. Zachytili vlnu popularity mobilných aplikácií. „Individuálne sme boli jediní z prvých, čo sa nimi zaoberali. V čase, keď bol trh pripravený investovať do mobilných aplikácií, sme mali veľké skúsenosti a správne nadšenie. Podarilo sa nám vybudovať skvelý tím ľudí, ktorých práca baví, stále sa posúvajú a držia sa na svetovej úrovni,“ hovorí Martin Adámek, spoluzakladateľ vývojárskeho štúdia Inloop. Zákazníci im veria, zostávajú s nimi dlhodobo a rozširujú s nimi spoluprácu aj do iných oblastí. „Celý zisk sme investovali späť do firmy a do rozvoja. No a, samozrejme, je omnoho ľahšie strojnásobiť tržby, keď začínate na 200-tisícoch, ako pri 20 miliónoch.“

Toto bolo pre nich v začiatkoch najnáročnejšie

Martin Adámek mal po odchode zo zamestnania ešte fázu, keď vyvíjal vlastné aplikácie a predával ich cez App Stores koncovým používateľom. „Pri vývoji na zákazku bolo pre mňa najnáročnejšie akceptovať fakt, že nemám všetko vo vlastných rukách. Mal som obrovský rešpekt pred záväzkami k termínom a sumám. Na druhej strane, motivovalo ma to, že za mnou chodili firmy, ktoré mi chceli platiť za to, čo bolo súčasne aj mojím koníčkom.“

Najzávažnejšie manažérske rozhodnutie

Od začiatku sa v Inloope snažili o najlepšiu kvalitu. „Prijímali sme najlepších ľudí, akých sme boli schopní zohnať. Všetci môžu robiť z domu, aj trvalo. So zákazníkmi sme jednali vždy na rovinu. Všetky zisky sme investovali nazad do firmy,“ spresňuje Adámek. Toto všetko robia konzistentne od prvého dňa už celé roky.

Resco: Poháňa nás nadšenie pre moderné technológie

Prečo patria medzi najrýchlejšie rastúce firmy sveta?

Väčšinou sa v tomto rebríčku umiestňujú nové firmy, pre ktoré je omnoho jednoduchšie dosiahnuť vysoký percentuálny rast tržieb. Radomíra Vozára, jedného zo zakladateľov a generálneho riaditeľa firmy Resco, to teší predovšetkým preto, že sa do rebríčka dostali už ako etablovaná firma, ktorá má za sebou dlhé roky existencie. „Aj v tomto štádiu sa nám darí zaznamenávať kontinuálny, významný rast tržieb. Pritom ako jedna z mála slovenských IT firiem špecializovaných na firemný sektor robíme takmer 100 % tržieb v zahraničí.“

Toto bolo pre nich v začiatkoch najnáročnejšie

Motiváciou pre firmu Resco bolo nadšenie pre nové a moderné technológie. Najnáročnejšie bolo získať prvého významného firemného zákazníka. „Treba si uvedomiť, aké zložité je presvedčiť veľkú nadnárodnú firmu, aby zverila svoju dôležitú internú CRM agendu neznámemu dodávateľovi zo Slovenska. Tu vôbec nejde len o peniaze, je to nesmierne ťažký a dlhotrvajúci rozhodovací proces,“ spresňuje generálny riaditeľ.

Najzávažnejšie manažérske rozhodnutie

Došlo k nemu vtedy, keď sa rozhodli, že nebudú predávať služby, ale len produkt. A nebolo to ľahké rozhodnutie. „Predstavte si, že za vami do Bratislavy príde asi najväčšia logistická firma na svete a povie vám, že si od vás kúpi vaše CRM, ale len ak im budete robiť aj implementačné služby, za ktoré sú ochotní štedro zaplatiť. No a vy musíte odpovedať, že služby nedodávate, ale že im odporučíte lokálneho partnera, ktorý im tie služby dodá.“ Nielenže nemôžete počítať s peniazmi utŕženými za služby, ale idete do rizika, že stratíte celý obchod. Vďaka tomu však boli v Rescu schopní s relatívne malým tímom v Bratislave zrealizovať vyše 2 000 často komplikovaných implementácií pre zákazníkov z celého sveta. A nejde o malé firmičky, ale veľakrát o veľké národné alebo nadnárodné koncerny.

Článok bol krátený pre účely webu. Celý ho nájdete v Zisku manažment 1-2/2018