Celkový počet užívateľov tejto profesionálnej sociálnej siete je viac ako 380 miliónov Slovákov je na LinkedIn viac ako 112-tisíc. „Najčastejšie sa v sieti LinkedIn vyhľadávajú ľudia z oblasti informačných technológií či softvérového inžinierstva, finančných služieb, reklamy a marketingu, ako aj z oblasti telekomunikácií,“ uviedol Miroslav Garaj, Country manažér Grafton Slovakia.

Žiadaní kandidáti na dosah

Z pohľadu profesií sú na Facebooku na prvých priečkach vyhľadávaných pozícií zastúpení riadiaci pracovníci (30 %), obchodníci (21 %), administratívni pracovníci (20 %), avšak do top 7 patria aj IT špecialisti (15 %) či pracovníci z oblasti transportu a logistiky (13 %). „Na sociálnych sieťach sú najaktívnejší zástupcovia generácie X a Y, ktorí sociálne siete využívajú na internú a externú komunikáciu, zábavu i rozptýlenie. Podľa internej analýzy našej agentúry, necelých 20 % kandidátov nezíska dopytovanú pozíciu kvôli nesprávne uvedeným informáciám v profiloch na sociálnych sieťach či zdieľanému obsahu,“ uzatvoril Miroslav Garaj.

TOP 5 tipov ako si budovať online reputáciu:

  • Dôkladne vyplňte svoj LinkedIn profil a použite v ňom kľúčové slová, ktoré popisujú vaše aktuálne zamestnanie, alebo pozíciu, ktorú hľadáte.
  • Aktualizujte si fotografiu v profile, aby korešpondovala s vašou terajšou podobou.
  • Vymažte všetky nevhodné fotky a komentáre zo svojho Facebook profilu.
  • Skontrolujte si na Facebooku, či nemáte niekde uvedené nevhodné pripomienky k predchádzajúcim zamestnávateľom, vymažte ich.
  • Nastavte si kontrolu obsahu pridávaného vašimi priateľmi.
    Zdroj: Grafton Slovakia