K vlastnému webu sa dnes dostanete rýchlo a jednoducho. Doslova si ho vytvoríte za pár minút. Pomôže vám s tým úspešný hráč na celosvetovom trhu v oblasti tvorby webov – spoločnosť Webnode, ktorá pôsobí na trhu už viac ako 11 rokov. Doteraz pomohla s viac ako 100-členným tímom k vlastnému webu viac ako 30 miliónom klientov po celom svete. Ako prezrádza v rozhovore Jozef Hos, nový výkonný riaditeľ spoločnosti Webnode so sídlom v susednom Česku, dôležité je jednoducho robiť veci, ktoré vás odlíšia od konkurencie, a ponúkať kvalitné i komplexné biznis služby.

Ako sa vám darí konkurovať aj najväčším hráčom na trhu v oblasti tvorby webov? Máte nejaký recept na úspech, ktorý sa vám osvedčil?

Staviame na veciach, ktoré nás od konkurencie odlišujú. To je jednoduchosť. Pri zakladaní webu (e-shopu) stačí naozaj krátky čas, napríklad 15 minút, nemusíte mať technické schopnosti a získate moderný responzívny web alebo e-shop. A potom je to znalosť lokálneho prostredia, jazyka, špecifík. V našom zákazníckom oddelení pracujú ľudia de facto zo všetkých krajín, kde pôsobíme, a preto poskytujú našim zákazníkom podporu v službách, na akú sú zvyknutí u nich doma. Pohodlne, v ich lokálnom jazyku a so znalosťou lokálneho kontextu.

Pretrváva vo vašej firme aj po rokoch podnikania stále startupový duch? Ako sa to prejavuje? Na čo dbáte z pohľadu manažéra?

Webnode je stále vo svojej podstate menšia firma, kde sa ľudia navzájom poznajú a majú možnosť spolu jednoducho komunikovať. Pracujú v nej kolegovia z rôznych krajín, vďaka tomu je prostredie multikultúrne a inšpiratívne. Mojím cieľom je z tohto prostredia vychádzať. Uprednostňujem hlavne osobný prístup a otvorenosť, aby každý vo firme mal dostatok informácií na prevzatie zodpovednosti za určitý úsek práce. Vďaka pocitu zodpovednosti majú ľudia možnosť ďalej sa rozvíjať a rásť.

Vašou filozofiou je, že sa snažíte jednoducho riešiť biznis za vašich klientov. Ako sa posledné roky zmenil trh a čo preferujú vaši klienti?

Trh sa zmenil nástupom sociálnych sietí. Drobní podnikatelia usúdili, že prostredníctvom nich môžu vyriešiť potrebu internetovej prezentácie. Ich obľuba je však premenlivá. Častá fluktuácia na sociálnych sieťach síce môže cestu k zákazníkovi v určitej fáze uľahčiť, ale ak vyjdú sociálne média z módy, tak to situáciu, naopak, komplikuje. Chceme ponúkať ďalšie služby tak, aby u nás podnikatelia našli komplexné riešenie pre svoju „internetovú“ existenciu a komunikáciu so zákazníkmi na jednom mieste z jedného zariadenia.

Aké inovácie považujete spätne za najviac prínosné z pohľadu vášho rozvoja? Na čo ste najviac hrdý?

Vzhľadom na to, že som v tejto našej spoločnosti zatiaľ krátko, použil by som prirovnanie s firmou Avast Software, kde som (spolu s AVG) strávil 13 rokov. Nám vo Webnode sa podarilo vybudovať funkčný model kombinácie freemia a komerčne platených služieb, spojených s priamym predajom na internete. Rovnako ako v Avaste, kde som sa na budovaní tohto modelu dlho podieľal, máme solídnu konverziu na platenú verziu produktu. Obidvom spoločnostiam sa tiež podarilo z Česka preraziť na zahraničné trhy. Úspech Avastu, pri ktorom som bol tak dlho aktívny, mi dodal veľa inšpirácie, ktorú môžem teraz zužitkovať pri ďalšom rozvoji Webnode.

Aké sú vízie vašej spoločnosti Webnode do budúcnosti? Počítate so spustením nejakých nových projektov, alebo aké sú vaše zámery?

Chceme pokračovať v tom, prečo vlastne Webnode vznikol – byť jednoduchou všestrannou službou, ktorá umožní zákazníkom v podstate pokryť biznisovú existenciu na internete. To znamená, že chceme rozvinúť možnosti prepojenia so sociálnymi sieťami, starostlivosť o zákazníkov, fakturačné správy a ďalšie možnosti, ktoré budú smerovať k tomu, že celý svoj biznis si človek pohodlne obslúži z jedného miesta a z jedného zariadenia.