GfK Slovakia //
Medzinárodná spoločnosť zameraná na prieskum trhu, ktorá do tohto odboru a do jeho inovácií investuje už viac ako 80 rokov. Na Slovensku patrí GfK k najvýznamnejším poskytovateľom komplexných služieb v oblasti prieskumu trhu, marketingových analýz, vrátane konzultačného a poradenského servisu pre zákazníkov z oblasti priemyslu, obchodu, médií a pre poskytovateľov služieb, zo súkromného aj verejného sektoru, a to už od roku 1991.
Očakávania slovenských spotrebiteľov v príjmoch poklesli
Pozitívna nálada medzi európskymi spotrebiteľmi pretrvávala aj v druhom štvrťroku roku 2017. Po tom, keď z hľadiska celej európskej dvadsaťosmičky dosiahla spotrebiteľská klíma na začiatku roka maximum za deväť rokov, naďalej sa drží vysoko a koncom júna zaznamenala hodnotu 19,1 bodu.
Firmy budúcnosti: Bez cloudu a mobilných riešení to nepôjde
Z prieskumu GfK o digitálnych technológiách exkluzívne pre konferenciu Infotrendy 2017 vo firmách vyplynulo, že top oblasti, do ktorých plánujú spoločnosti investovať v najbližších rokoch, sú cloudové a mobilné riešenia. Znalosť o digitálnych platformách je skôr nízka a povrchná a sú vnímané skôr ako príležitosť a firmy ich pravdepodobne plánujú nejakým spôsobom využívať.
Trh smartfónov v roku 2016 naďalej rástol
V 4. kvartáli 2016 predstavoval celosvetový dopyt po smartfónoch 391 miliónov kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 6 percent.
Tretina ľudí nakupuje podľa letákov
Takmer štyri pätiny spotrebiteľov pri svojich nákupoch využíva vernostné programy. Každý tretí spotrebiteľ tvrdí, že nakupuje podľa letákových akcií a necelá jedna pätina navštevuje kvôli nákupom zahraničie. Aj na tieto skutočnosti poukázal prieskum Shopping Monitor Slovakia 2016/2017, ktorý monitoruje nákupné správanie a spotrebiteľské preferencie domácností na Slovensku.