Čas je pre väčšinu podnikateľov aj podnikateliek to najcennejšie, čo majú. Neustále sú zaneprázdnení a snažia sa zmysluplne využiť každú voľnú chvíľu. Nesmie u nich chýbať držiak na mobil do auta, keďže často už pri ceste do práce vybavujú pracovné hovory alebo plánujú stretnutia. 


Stáva sa vám, že túto drahocennú „komoditu“ premrháte alebo využívate neefektívne? Samozrejme, niekedy zlyhá time management, inokedy prídu do cesty nepredvídateľné udalosti. Je tu však aj pár na prvý pohľad neškodných vecí, ktoré vás takisto môžu oberať o čas. Viete, o aké ide? 

1. Nastavujete veci manuálne


Moderné technológie za posledné roky veľmi pokročili. V minulosti by sa nám ani nesnívalo, že budú existovať boty, ktoré dokážu odpovedať zákazníkom v chate alebo posielať zamestnancom upozornenia či pochvaly. 


Výdobytky modernej doby môžete využiť aj pri šetrení vášho času. V kalendári si nastavte pravidelné opakovanie niektorých udalostí a sprístupnite ho aj pre vašich klientov a zamestnancov. Tí si budú môcť sami dohodnúť stretnutie podľa toho, kedy máte voľno, a nebudú vás tým zbytočne zaťažovať. 


Ďalšou vecou, kde môže pomôcť automatizácia, sú maily. Aj pri tých strávite veľa času a niekedy úplne zbytočne. Skúste si nastaviť automatické odpovede na menej podstatné správy, napríklad, ak ide o pravidelnú pripomienku zamestnancovi alebo odpoveď zákazníkovi, ktorý má kontaktovať iného kolegu a nie vás. 


2. Necháte sa strhnúť sociálnymi sieťami 


Sociálne siete sú skvelým nástrojom na budovanie značky či zvýšenie povedomia o vašich službách alebo produkte. Niekedy však dokážu zhltnúť viac času, ako je nutné. Najmä, ak sa pri kontrolovaní firemných účtov necháte strhnúť k bezduchému scrollovaniu. Aby ste sa takýmto situáciám vyhli, vopred si stanovte, koľko hodín či minút venujete odpovedaniu na komentáre a správy alebo pridávaniu príspevkov.. 


Čas ušetríte aj tak, že si na plánovanie obsahu na sociálne siete vyhradíte viac hodín v jeden deň v týždni. Príspevky si môžete dopredu vytvoriť a určiť, kedy sa majú publikovať. Počas ostatných dní vám už potom bude stačiť menej času na ostatné aktivity.  

3. Nerobíte si prestávky


Pracovanie bez prestávok neznamená, že toho stihnete viac. Práve naopak, plnenie úloh a hľadanie riešení vám bez nich môže trvať dlhšie. Už po 90 minútach nepretržitej práce je totiž váš mozog unavený a vaša produktivita klesá.


Doprajte mu preto dostatok času na to, aby spracoval a vyhodnotil informácie. Uvidíte, že vám práca pôjde ľahšie a v konečnom dôsledku aj rýchlejšie. 


Snažte si dávať pravidelné krátke pauzy. Môžete si ich zaznačiť aj do diára alebo kalendára. Počas tohto „voľna“ však naozaj oddychujte. Nepozerajte do telefónu a ani nevybavujte nejakú pracovnú drobnosť. Radšej na chvíľku vybehnite von alebo sa aspoň ponaťahujte a popozerajte z okna. 

4. Ste stále k dispozícii 


Je skvelé, keď sa na vás vaši zamestnanci či klienti môžu obrátiť s akoukoľvek žiadosťou alebo sťažnosťou. Niekedy je však to, že ste stále k dispozícii, veľkým žrútom času. Predsa len aj vy máte pracovné povinnosti, ktoré musíte splniť. Vyhraďte si preto konkrétny čas len pre vás a dajte o ňom vedieť ostatným


Takisto si nezabudnite vypnúť všetky notifikácie a prepnúť mobil do letového režimu, aby vás naozaj nič nevyrušovalo a mohli ste sa sústrediť len na prácu. Uvidíte, že toho stihnete viac a že ostatní všetko zvládnu aj bez toho, aby ste boli nonstop k dispozícii.