Spoločnosť Google ponúka pre inzerentov svoj nástroj Google Ads, pomocou ktorého sa vytvárajú jednotlivé reklamy.

V tomto programe si môžete vybrať z niekoľkých typov reklám, nastaviť vhodnú cieľovú skupinu pre váš biznis a celkovo modifikovať reklamu tak, aby dosiahla čo najväčší efekt pre váš biznis.

Typy Google reklamy

Ako sme už spomínali, v Google poznáme viacero typov reklamy na internete. Základným typom sú textové reklamy, ktoré sa zobrazujú vo vyhľadávacej sieti.

Tieto reklamy môžeme taktiež rozdeliť na platené a neplatené reklamy. Ideálnou kombináciou pre vás je využívať obe.

Ďalšou z možností, ako sa zviditeľniť v Google prostredníctvom reklamy, je obsahová sieť, ktorá združuje aplikácie, v ktorých sa takéto reklamy zobrazujú.

Mimoriadne efektívnou reklamou na internete sú aj videospoty, ktoré sa najčastejšie zobrazujú pomedzi jednotlivé videá na platforme YouTube.

Čo spraviť pre dobrú Google reklamu

Skutočne funkčná Google reklama sa vyznačuje niekoľkými znakmi. V prvom rade musíte mať pre svoju reklamu určenú cieľovú skupinu zákazníkov.

Dôležitý je taktiež výber kľúčových slov, na základe ktorých vás noví potenciálni zákazníci nájdu.

Chýbať jednoznačne nemôže ani pútavý, no hlavne informatívny text, ktorý čitateľa zaujme.

Nechajte reklamu pracovať

Ak sa vám podarilo správne vybrať svoju cieľovú skupinu, nájsť vhodné kľúčové slová a máte perfektný text, tak vám jednoznačne gratulujeme.

Ste na najlepšej ceste k úspechu v online prostredí.

Netreba však zabúdať na to, že všetko potrebuje určitý čas, a tak isto je to aj s internetovou reklamou.

V ideálnom prípade by ste sa mali vašej reklame pravidelne venovať, kontrolovať štatistiky a poprípade aj meniť jej nastavenie.

 

Tip na záver: Google ponúka pri svojich reklamách skvelú funkciu remarketingu. Ide v podstate o to, že Google opakovane zobrazí vašu reklamu ľuďom, ktorí už vašu stránku navštívili, no zatiaľ neurobili žiadnu akciu.