Predstavitelia známej sociálnej siete Marka Zuckerberga vydali už aj oficiálne stanovisko (celé znenie nájdete v galérii), v ktorom Apple žiadajú o prehodnotenie svojich plánov. V rámci verzie iOS 14 chcú vývojári vyžadovať užívateľov o používanie identifikátorov IDFA. Inými slovami, kým sa užívatelia neprihlásia, počet reklám v ich zariadení výrazne klesne. Vyžaduje si to akoby klik navyše a práve ten Facebooku príliš nevonia.

Tento krok podľa Facebooku zlikviduje ich snahu o zacielenie reklám podľa obsahu v systéme iOS. V printovom vydaní New York Times či Washington Post sa dokonca objavila výzva adresovaná Apple-u, ktorý podľa Facebooku ohrozí fungovanie mnohých malých firiem.     

Hlavným argumentom je fakt, že malé firmy s obmedzeným rozpočtom na reklamu, potrebujú práve zacielenie úzku kategóriu ľudí. Efektivita je základ. Firma vyrábajúca spodnú bielizeň pre dámy nepotrebuje svoju ponuku predkladať drevorubačom. „Z našich dát vyplýva, že malí obchodníci prídu o 60% svojich ziskov, ktoré im priniesla dômyselne prispôsobená reklama,“ uvádza pútač Facebooku.

Každá strana má dve mince

Kým mnohé malé firmy pripravovaný „update“ desí, na druhej strane stoja takí, ktorí v tom nevidia nič zlé. Každý človek môže pokračovať v tom, čo sa mu objavovalo na mobile aj doteraz. Podľa viceprezidenta Apple-u Craiga Federighiho ide o ochranu užívateľov pred neželanými reklamami, s dôrazom na ich transparentnosť. „Naším cieľom je umožniť používateľom, aby sa slobodne rozhodli, či si želajú reklamu a takisto, či povolia aplikáciám napríklad aj to, aby získali prístup k ich polohe,“ povedal Federighi.

Toto vyjadrenie zaznelo ešte pred aktivitou Facebooku v denníkoch s vysokým nákladom. Ktovie, ako bude „bitka o reklamu“ pokračovať, no už teraz je jasné, že ani jeden z gigantov nebude chcieť uznať svoju prehru bez boja. Niektorí ekonómovia hovoria o tom, že zníženie reklám v iPhoneoch môže v konečnom dôsledku ublížiť aj Apple-u a časom budú musieť na cielenej reklame popracovať aj sami.