Podľa ekonómov za to vďačí mravčej práci, ústretovosti voči kzákazníkom a snahe robiť veci inak ako všetci ostatní. Aj preto sa spoločnosti vyrábajúcej iPhone-y, iMac-y, smart hodinky a ďalšie technologické chuťovky, podarilo rásť aj počas krízy spôsobenej koronavírusom. Na jednej strane síce klesla výroba a Apple dočasne zavrel aj stovky kamenných predajní po celom svete, na strane druhej, internetový predaj neutrpel až také veľké straty.

„Pre investorov je to naozaj veľmi zaujímavý ukazovateľ. Keď tento míľnik prekonáte ako prvý, svedčí to o kvalite a dobre odvedenej práci,“ argumentuje technologický analytik Gene Munster. Tento úspech ilustruje úspešné zverenie biznisu z rúk zakladateľa Stevea Jobsa jeho nasledovníkovi Timovi Cookovi v roku 2011.

Prepad lídra zo Saudskej Arábie

Apple sa tak stala prvou americkou firmou, ktorá prekonala hranicu 2 bilióny dolárov. Predovšetkým vďaka 5G sieti a iPhoneom s poradovým číslom 11. Konkurenti z Amazonu a Microsfotu sa pohybujú na úrovni 1,6 bilióna dolárov, Google je ešte o pol bilióna za nimi. Podľa informácii NBC News predstavuje Apple zhruba 10% z celého HDP v USA. Môžu za to hlavne iPhone-y, ktoré v krajine spôsobili doslova revolúciu. „Ide o sebestačný ekosystém,“ okomentoval ich popularitu David Kass z univerzity v Marylande.

Zvýšiť hodnotu spoločnosti môžu aj akcie, ktoré sú prístupne pre širokú škálu investorov. Z historického hľadiska vyplýva, že dopyt po nich rastie a ich hodnota v rukách súčasných majiteľov, vrátane mnohých zamestnancov, naďalej stúpa.

Apple aj napriek tomu nie je prvou firmou, ktorej sa podarilo prelomiť 2 bilióny. V decembri minulého roka to ako prvý v histórii dokázal najväčší producent ropy na svete. Firma Saudi Aramco zo Saudskej Arábie je štátnym podnikom. Tohtoročná kríza a globálny pokles cien ropy však hodnotu spoločnosti radikálne zosekali na súčasných 121 miliárd.