Všetko zlé je na niečo dobré. Kým mnohí smútia, pretože boli dlhé roky zvyknutí na otáčanie papierových stránok a hľadanie inšpirácií z pohodlia domova, väčšina zákazníkov už na katalógy zanevrela.

V jednoduchosti to znamená, že spoločnosť založená v roku 1943 Ingvarom Kampradom ušetrí značné množstvo peňazí. Financie tak môže využiť napríklad aj na nové kampane či vylepšenie služieb pre zákazníkov. Nie je vylúčené, že časť peňazí pôjde aj na charitatívne účely. Práve Kamprad bol iniciátorom prvého výtlačku ešte v roku 1951

Vrchol záujmu o katalógy bol v roku 2016, kedy sa ich celosvetovo vytlačilo viac než 200 000 výtlačkov v 32 jazykoch. S pribúdajúcimi aplikáciami a poskytovaním rozvozu zo strany IKEA však záujem začal rapídne upadať.

Digitalizácia prevzala opraty do svojich rúk

Za posledný rok vzrástol predaj produktov o 45%, čo bol kľúčový signál k zmene. „Ľudia dnes viac využívajú náš web, aplikácie či sociálne siete. Katalóg sa ocitol na druhej koľaji,“ vysvetlil Konrad Gruss, ktorý pracuje ako výkonný riaditeľ firmy zamestnávajúcej viac než 210 000 ľudí z celého sveta.

Televízna stanica BBC v minulosti dokonca venovala magazínu s ponukou vecí do domácnosti aj celý seriál. Katalóg bol totiž v istom čase najväčšou publikáciou na svete, predbehol aj Korán či Bibliu! „Náš katalóg roky inšpirovali miliardy ľudí a patril k našim ikonám. Doba a správanie zákazníkov sa však menia, dopyt po katalógu klesal, a tak sme sa rozhodli pre zmenu,“ dodal Gruss.

IKEA plánuje v budúcom roku zhrnúť 70-ročné vydávanie katalógu do pamätnej knihy.