Ak sa tomuto chcete vyhnúť a byť úspešný, mali by ste si uvedomiť dôležitosť SEO. A je jedno, či ponúkate rýchlospojky, trampolíny alebo kuchynské roboty, SEO vám pomôže. Čo to je a ako ovplyvní vaše podnikanie?

Čo je SEO a aký má pre vás význam

SEO je skratka zo „search engine optimalization“ čo v preklade do slovenského a hlavne ľudského jazyka znamená „optimalizácia vašej webovej stránky tak, aby sa lepšie spriatelila s internetovými vyhľadávačmi ako Google či Bing“. Čo si pod tým máte predstaviť?

Povedzme, že predávate pracovné odevy, a keď toto slovné spojenie napíše používateľ do Googlu, váš eshop sa zobrazí na určitej pozícií. Každý chce byť na prvej stránke a prvom mieste, prečo? Pretože vtedy máte najvyššiu návštevnosť, a teda aj lepšie predaje. Takže je vo vašom najlepšom záujem dostať váš eshop na prvú stranu výsledkov. Ako vám s tým pomôže SEO?

Ako prebieha SEO

Ak sa rozhodnete pre optimalizáciu, mali by ste vedieť, že žiadne SEO je lepšie ako neodborne prevedená optimalizácia, ktorá vám takmer isto uškodí. V prvom rade sa musí urobiť analýza, ktorá odhalí obsahové aj technické nedostatky stránky. Najčastejšie ide o chýbajúci, prípadne duplicitný obsah, nesprávne zvolené kľúčové slová, zle zvolené titulky a h-tagy, potom sa môžu vyskytnúť chyby v štruktúre stránky a iné nedostatky, ktoré algoritmus vyhľadávačov spozoruje.

Často sa stáva aj to, že ak sú pre vás napríklad dôležité „ochranné pracovné pomôcky“, tak na vašom webe veľmi často opakujete toto slovo a potom texty nedávajú zmysel. Vtedy je to potrebné upraviť, aby to bolo viac user friendly. Výsledkom analýzy je zoznam odporúčaní, ktoré by ste na svojej stránke mali vykonať.

Chyby odstránené a čo ďalej?

Ak ste chyby odstránili, nastáva gro optimalizácie. To má dve roviny – pre vašu stránku je veľmi dôležitá tvorba obsahu, ktorá sa bude týkať vášho biznisu – ak predávate sedačky, budete písať pravidelný blog o bývaní, nábytku a interiérovom dizajne. To priláka návštevníkov na váš web.

Druhou časťou je získanie spätných odkazov na vašu stránku. V zásade platí, že čím viac odkazov z iných stránok smeruje na váš web, tým je v očiach vyhľadávačov dôveryhodnejší a čím je dôveryhodnejší, tým vyššie sa umiestňuje. Musíte si uvedomiť, že prvá strana výsledkov vyhľadávania je pre vaše kľúčové slová skutočne kľúčová.