• Kedy ste začali podnikať, aké boli vaše začiatky?

Iniciátorom všetkého bol môj manžel. Nie je síce lekár, ale videl, ako to funguje v štátnom zdravotníctve. Išli sme sa pozrieť k jednej doktorke do Bratislavy, ktorá začala ako prvá s priamou platbou, nemala zmluvu so žiadnou poisťovňou a mala svoje centrum. Pozreli sme si stroje, už sme si aj mysleli, že si ich tiež objednáme, ale ja som sa potom akoby zľakla. Navyše som sa medzitým stala primárkou a z takého miesta sa už odchádza ťažšie. Manžel ma však stále presviedčal, aby som sa predsa len osamostatnila. Išla som do toho a musím povedať, že ma v začiatkoch veľmi podržal. Začala som tak, že som si kúpila prvý prístroj a využívala priestor u mojich rodičov. V nemocnici som mala polovičný úväzok, ale ten som po dvoch mesiacoch zrušila a venovala sa už len vlastnej praxi.

  • Mali ste, alebo máte pocit, že podnikanie je svet mužov?

Asi nie, lebo ku mne chodia hlavne ženy - podnikateľky. Sú mi sympatické ženy, ktoré samé niečo vybudovali. Mám pocit, že šikovných žien podnikateliek je veľa, takže to nie je úplne svet mužov.

  • Čo ste museli na začiatku podnikania investovať?

Bola to taká "hektika". Poriadne som nejedla, v podstate som ani nejakým iným spôsobom nežila. Vtedy som ešte nebola v mnohých veciach veľmi zbehnutá. Niektoré klientky si dovoľovali viac, ako by si mali. Postupne som chodila do zahraničia, kde som zisťovala, čo všetko k tomu ešte patrí. Dokupovala som si ďalšie stroje, chodila na estetické školenia...

  • Vedeli by ste zhrnúť klady a zápory podnikania?

Klady sú veľké, potešenie z kvalitnej práce, ktoré sa nedá zaplatiť. Keď príde zákazníčka, je rada, že ma vidí a je spokojná s prácou, ktorú odvediem. Toto som predtým nezažila. Som taký skôr ustráchaný typ, mám rada, keď ma pochvália, alebo keď vidím, že klientka za mnou pricestovala z druhého konca Slovenska. Vážim si to. Na druhej strane asi najväčším záporom je čas, aj keď teraz už nemám taký stres.

  • Máte odlišný prístup k mužským a ženským zamestnancom? Samozrejme rovnoprávny, ale z čisto psychologického hľadiska.

Nemám mužských zamestnancov. Keď sa pozriem na klientov, tak muži sú iní ako ženy. Prídu s nedôverou, trochu sa aj hanbia, že sem idú. Toto im viem pomôcť prekonať. Väčšinou chcú odstrániť cievky na tvári, ale tiež nemajú radi chlpy, hlavne na hrudníku. Často to vadí partnerkám, prídu kvôli nim. Treba im veci vysvetliť viac technicky. Ženu častokrát vôbec nezaujíma, čo jej picháte do tváre, zaujíma ju skôr výsledok. Muži zas vedia výsledok detailne zhodnotiť. Presne vedia, o koľko to majú lepšie ako predtým. Ženy majú zas väčšie očakávania, ale to asi vo všetkom. Na začiatku sa muži veľa pýtajú a sú nedôverčiví, ale na konci zas vedia oceniť dobrú prácu.

  • Ako by ste charakterizovali dobrú podnikateľku? Aké by mala mať vlastnosti?

Pri podnikaní je základom dobrá komunikácia, ako so zamestnancami, tak aj s klientmi. V dobrej firme by sa mali veci hovoriť otvorene, zamestnanci by sa nemali báť povedať svoj názor. Takisto je potrebné byť skromný, nemať časom prehnané nároky a vychádzať zákazníkom v ústrety. Nemôže sa stať, že by som podnikateľke pichla niečo lepšie a inej pani niečo horšie s tým, že si to nevšimne. Dobrá podnikateľka by mala byť aj čestná, ale to snáď ani nemusím spomínať.