Pôvodné logo s košíkom a nápisom Amazon nahradilo nové. To však hneď po svojom predstavení zaznamenalo nevídaný rozruch. Ozubená modrá lepiaca páska na hnedom balíčku totiž mnohým užívateľom pripomínala kostrbaté fúzy Adolfa Hitlera. Legendárna šípka, predstavujúca úsmev, v ikonke ostal. Originálne navrhnutú pásku však zakrátko vymenila nová, s odlepujúcim sa krajom.

Amazon sa snažil na zmenu neupriamovať pozornosť, ale lovcom podobným noviniek neunikla. Spravodajský portál CNN informoval o tom, že kontroverzný návrh sa dostal len do Holandska, Talianska, Španielska a Veľkej Británie.

Poslúchli reakcie zákazníkov

„Navrhli sme novú ikonku. Keď si naši zákazníci otvárajú aplikáciu, malo by to v nich vyvolať očakávania a vzrušenie spojené s pocitom radosti,“ reagoval hovorca Amazonu. Presne to cítia, keď im kuriér privezie k dverám spomínanú hnedú škatuľu.

Pre mnohých za vlasy pritiahnutú podobnosť s Hitlerom však úspešná firma rýchlo nahradila novým návrhom. „Všimli sme si ďalšiu zmenu v priebehu pár dní. Tlačová správa nám do redakcie neprišla,“ uviedol na svojom Twitteri redaktor The Guardain, Alex Hern.

Podľa dizajnérky Laury Weldon je tento krok Amazonu správny. „Hoci tým nič zlé nemysleli, znamená to, že reagujú na podnety svojich zákazníkov a sú pre nich dôležité. Firmy si menia heslá či logá každú chvíľu, takže na tom nevidím nič zlé.“

V Británii riešili kurióznu záležitosť napríklad aj v roku 2002. Športová značka Umbro vtedy uviedla na trh novú obuv. Nešťastné pomenovanie Zyklon nahnevalo nielen židovskú obec, ale aj širokú verejnosť. Pesticídy Zyklon B totiž nacisti používali počas kolokaustu...