Spoločnosť zároveň potvrdila svoj cieľ dodať zákazníkom do konca tohto roka minimálne pol milióna vozidiel. Tento plán túži naplniť napriek mesiac a pol trvajúcej odstávke závodu v Kalifornii, zapríčinenej pandémiou koronavírusu.

V 2. štvrťroku dodala Tesla zákazníkom viac než 90 000 vozidiel a prekonala tak všetky opatrné odhady analytikov. "Aj keď dosiahnutie nášho cieľa narazilo na veľkú prekážku, plány dodať pol milióna vozidiel v roku 2020 nebudeme meniť," informovala vo svojej správe Tesla.

Vyhrala sloboda

Guvernér štátu Texas Greg Abbott vo svojom vyjadrení uviedol, že hlavnú úlohu v rozhodnutí Muska postaviť novú halu práve v ich štáte zohrali výborné podnikateľské podmienky. „Elon potreboval svoju novú fabriku umiestniť niekde, kde by cítil podporu pre svoju expanziu, kde by nemal zviazané ruky,“ uviedol Abbott.

Nadšenie neskrýval ani rodák z Juhoafrickej republiky. Po závode v kalifornskom Fremonte tak pôjde o druhú fabriku Tesly v USA. Ázijský trh pokryje vďaka už fungujúcej šanghajskej Gigafactory 3. V Európe aktuálne stavia Gigafactory 4, v blízkosti nemeckého Berlína.

Dokonalá Futurama

Druhý podnik v USA bude vyrábať Model 3 a Model Y, ako aj ťahače Tesla Semi a futuristický Cybertruck. Musk chce z tohto miesta spraviť moderný ekologický raj. Ten bude stáť na pozemku o rozlohe 800 hektárov. Výška investície je 1,1 miliardy amerických dolárov. Austin porazil v „bitke o Teslu“ konkurenčnú Tulsu ležiacu v Oklahome. Ani s Tulsou to však v prípade budúcich investícií nevyzerá beznádejne.

„Novú fabriku postavíme priamo pri rieke Colorado a sprístupníme širokej verejnosti. Chceli by sme tam vybudovať promenádu i cyklotrasu. Všade bude zeleň a mnoho vtáctva,“ nadchýna sa 49-ročný podnikateľ, ktorý figuruje v rebríčku najbohatších ľudí sveta. Sme zvedaví na vizualizáciu nového Tesla parku.

Zamestnanci by v novej Tesle mali zarobiť minimálne 35 000 dolárov ročne. Priemerný plat by sa mal pohybovať na úrovni 47 147 $.