Čo je SEO optimalizácia

Skratka SEO znamená „search engine optimalization“ prevedené do ľudskej reči to znamená „optimalizáciu vašej internetovej stránky tak, aby bola vo výsledkoch vyhľadávania umiestnená na čo najvyšších miestach“. Pretože čím vyššie ste so svojim eshopom umiestnený vo výsledkoch Google, tým lepšie – viac návštevníkov = viac predaja. Takže by malo byť vaším cieľom sústrediť sa aj na SEO optimalizáciu. Je dobré začať už pri tvorbe vášho eshopu, no nič nie je stratené ani vtedy, keď sa rozhodnete neskôr.

Najprv analýza

Predtým ako sa dostanete k samotnej optimalizácii, musí prebehnúť najprv optimalizácia. Tá odhalí nedostatky vášho eshopu – málo textu, chýbajúce popisy k produktom, nesprávne nadpisy či iné chyby, ktoré spôsobujú to, že ste až na tretej, štvrtej stránke výsledkov Google. Na základe tejto analýzy vám SEO špecialista vypracuje zoznam opatrení, ktoré vykonáte na stránke vy alebo samotná SEO agentúra. Veľmi častou súčasťou SEO optimalizácie býva aj linkbuilding. Ten má na vaše výsledky podobný vplyv ako offshore spoločnosti na zníženie daňových nákladov. 

Čo je linkbuilding

Linkbuilding je tvorba spätných odkazov na váš eshop z cudzích webov. Na čo je to dobré? Čím viac odkazov z iných webov smeruje na váš eshop, tým je vaša stránka pre Google relevantnejšia. A čím je relevantnejšia, tým sa vo výsledkoch vyhľadávania umiestňuje vyššie a čím je vyššie, tým viac návštevníkov ku vám chodí. Takže ak máte nízku návštevnosť a chcete ísť dlhodobo vyššie, zaujímajte sa o SEO analýzu, ktorá vám pomôže zvýšiť predaje a privedie vám zákazníkov.