V regióne strednej a východnej Európy (SVE) je najpreferovanejším zdrojom biznis informácií sieť obchodných kontaktov pre tri pätiny opýtaných manažérov. Viac ako polovica sa spolieha na online médiá a špecializované databázy. Na Slovensku majú osobné kontakty ešte vyššiu váhu. Za najrelevantnejší zdroj pri rozhodovaní ich považuje sedem z desiatich slovenských top manažérov.

Podľa prieskumu slovenskí respondenti považujú tlačené a online médiá za rovnocenný zdroj, pričom informácie pre svoje biznis rozhodnutia tu hľadá zhodne po 62 % opýtaných. “Vo väčšine odvetví sú súčasťou úspechu v podnikaní dobré osobné kontakty a referencie. Slovenské tlačené médiá však majú u manažérov stále vysoký kredit a zistenia nášho prieskumu túto skutočnosť potvrdili, “skonštatoval Ľuboš Vančo, predseda Rady partnerov KPMG na Slovensku.

V Českej republike sú biznis kontakty až na treťom mieste z pohľadu získavania relevantných informácií. Českí manažéri sa spoliehajú najmä na online médiá (58 % opýtaných) a špecializované databázy (53 %). Osobným kontaktom prikladajú najmenšiu dôležitosť zo skúmaných krajín v Albánsku. Za najrelevantnejší zdroj informácií ich tam považuje iba tretina opýtaných riaditeľov firiem.

Z výsledkov prieskumu Pulz ekonomiky 2016 tiež vyplynulo, že z tradičnejších informačných kanálov manažéri v regióne SVE najviac dôverujú už spomínaným tlačeným médiám. Informácie pre svoje obchodné rozhodnutia v printe hľadajú v priemere štyria z desiatich vysoko postavených predstaviteľov firiem v regióne. Informácie z televízie využíva pri obchodných rozhodnutiach 18 % respondentov, z rozhlasu iba 12 % opýtaných. Na Slovensku využíva informácie z rozhlasu pätina opýtaných a z televízie iba 16 % účastníkov prieskumu.

Prieskum Pulz ekonomiky uskutočnila spoločnosť KPMG v septembri 2016 medzi manažérmi a vlastníkmi firiem v deviatich krajinách strednej a východnej Európy. Respondenti vyjadrili svoj názor na témy ako smerovanie národných ekonomík, daňové prostredie, odmeňovanie a personálna politika, inovácie alebo nové technológie. Online prieskumu sa zúčastnilo 759 respondentov zo Slovenska, Českej republiky, Poľska, Albánska, Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Chorvátska, Macedónska a Rumunska. Na Slovensku sa prieskum realizoval po tretíkrát.