Stačí mať dobrý nápad a o zvyšok sa postarajú dostupné prostriedky a metódy. Ak ste ešte nikdy nepočuli o e-commerce, podnikateľskom účte alebo platobnej bráne, ste na správnom mieste.

Internet hýbe svetom

Možno patríte aj vy k tým ľuďom, ktorých sem-tam položí únava alebo lenivosť. Možno sa aj vy neradi prechádzate v davoch v nákupných centrách. Možno sa preto obávate, že by aj vaši potenciálni zákazníci mohli mať rovnaký problém a vy by ste sa pre nich stali nedostupnými. Omyl. Stále je tu veľká šanca na úspech.

Dnes už len minimum ľudí nevyužíva možnosť nakupovania cez internet. Tento spôsob získavania nových vecí je veľkým a hlavne obľúbeným hitom. Dokonca by sa možno dalo povedať, že pohodlnosť, ktorú takéto nakupovanie so sebou prináša, ženie nakupujúcich k tomu, aby si kúpili ešte viac. Nemusíte sa totiž nikam ponáhľať. Ste v teple domova. Poradiť vám ihneď môže vaša milovaná polovička. Tovar vám dovezú až k dverám. Stačí len pár klikov, možno jeden podpis a radosť z novej veci je na svete. Všetko toto je realitou aj vďaka stále sa rozmáhajúcemu e-commerce.

E-commerce

E-commerce je skratka pre elektronické obchodovanie. Aby ste toto obchodovanie mohli využívať, postačuje počítačová sieť, napríklad internet. Vďaka e-commerce nemusíte byť len nakupujúcim. Zahoďte obavy a strach a postavte sa na druhú stranu obchodovania – staňte sa predajcom. Predávať, resp. nakupovať nemusíte len výrobky. Vhodným produktom pre e-commerce sú aj rôzne služby. Ešte väčší komfort pri elektronickom obchodovaní zabezpečujú trendy v podobe elektronických prevodov peňažných prostriedkov a online spracovanie transakcií na účtoch, ktoré zabezpečuje platobná brána. Rýchlo napreduje aj internetový marketing, logistika a ďaľšie odvetvia spojené s e-commerce.

Nadviažte rôzne vzťahy
Podľa predajcu/dodávateľa a kupujúceho/zákazníka rozlišujeme základné druhy e-commerce:

  1. B2B (business to business) – v tomto prípade ponúkajú produkty alebo služby firmy firmám;
  2. B2C (business to customer) – sprostredkovateľom stále ostávajú firmy, no koncovým užívateľom je samotný zákazník;
  3. C2B (customer to business) – tu sa predchádzajúci model obracia a spotrebiteľ predáva svoje veci firmám;
  4. C2C (customer to customer) – aukcie či bazár, miesta, kde prebieha model predaja medzi dvoma spotrebiteľmi.

Slovensko nezaostáva

Možno vás máta pochybnosť, že prebojovať sa vo veľkej konkurencii na popredné priečky úspešných e-podnikateľov na Slovensku by bolo naozaj veľmi ťažké. Avšak dokázali to už mnohí, prečo nie vy? Slovensko patrí medzi e-veľmoci v strednej Európe. V počte e-shopov na obyvateľa sa umiestnilo na druhom mieste. Okrem počtu internetových obchodov rastú aj tržby, ktorú môžu odvážlivci za svoj predaj zinkasovať.

Trendy v e-commerce

Ak chcete získať tip ohľadom toho, čo sa darí predávať najviac, nech sa páči! Najobľúbenejším tovarom pre online nakupovanie je elektronika. Okrem nej sa veľkej obľube tešia aj produkty z kategórie dom a záhrada. To potvrdzuje, že domáci majstri zbytočne nestrácajú čas čakaním v dlhých radoch pri pokladniach. A teraz niečo pre dámy - kozmetika je v tesnom závese za vyššie menovanými vecami. e-commerce nepochybne umožňuje rozširovať si obzory a skúšať, čo krásnym ženám naozaj pristane.

Ako začať

Na prvom mieste vždy stojí chcenie. Ak sa chcete zaradiť medzi internetových podnikateľov, dobrým predpokladom pre vaše obchodovanie je výber vhodnej oblasti pre obchodovanie. To, čomu sa venujete, by vás malo v neposlednom rade baviť. Ak sa v oblasti, s ktorou sa do podnikania pustíte, aj vyznáte, máte veľkú výhodu.

Dôležitým krokom je prieskum trhu. Ten nesmie byť vami ponúkanými produktmi zahltený. Pozor aj na to, ak ste na trhu objavili čiernu dieru. Môže to byť znamením, že o tento druh produktov nie je záujem.

Vytvorte si plán pre vaše podnikanie. Buďte ambiciózny a vašu cieľavedomosť odzrkadlite v stanovených cieľoch. Zároveň sa ale nepremotivujte.

Urobte si reklamu. Dajte o sebe vedieť. Vhodným spôsobom využite obľúbené sociálne siete.

Aby vám zákazníci platili s radosťou

Nielen ponúkaný tovar je v tomto prípade zárukou spokojnosti, ale aj spoľahlivý, transparentný a bezpečný platobný systém. Preto si vyberte presne takú platobnú bránu, ktorá splní vaše nároky, ale aj potreby vašich klientov. Dobrá banka vám takúto možnosť ponúkne, ak ste jej klientom. Svoje peniaze tak budete mať poruke okamžite po zaplatení za nákup. Bonusom je aj finančný prehľad o vašom zárobku a reálny obraz o vašom podnikaní.

Podnikateľský účet

Ako úspešný podnikateľ počítajte s tým, že peniažky budete obracať hore-dole. Preto je nesmiernou výhodou, ak je založenie a vedenie účtu bez zbytočných poplatkov. Rozlúčte sa aj s poplatkami za výbery vyšších súm z bankomatov či za prichádzajúce a odchádzajúce platby, trvalé príkazy a inkasá. Vytvorte si podnikateľský účet šitý na mieru vašim novým potrebám.