Ešte na sklonku minulého roku pritom štatistiky hovoria len o 10 miliónoch. Situácia vo svete pod vplyvom koronavírusu spravila zo Zoomu komunikačnú jednotku. Základom úspechu je fakt, že na video hovor je možné pozvať až 100 ľudí. Organizátor rozpošle po jednoduchej registrácii pozvánky na míting a ostatným účastníkom postačí len zadať heslo. Hlavnými pozitívami sú užívateľská jednoduchosť, spoľahlivosť a praktické možnosti počas volania pre organizátora i ostatných účastníkov, či už na počítači, tablete alebo v mobile, a to bez ohľadu na operačný systém. 

Limit 40 minút na hovory zadarmo zvyčajne postačuje k realizácii školení, mítingov, tréningov či napríklad aj vyučovacích hodín v prípade výučby z domu. Mnoho ľudí využíva Zoom na šírenie svojich prezentácií, koncertov alebo jednoducho na hovory so svojimi blízkymi. Dokonca sa objavila správa, že prostredníctvom videa si povedali svoje „áno“ aj viaceré páry. Rodiny mladomanželov si svadbu vychutnali z pohodlia domova.

Dostatočný „free“ priestor a dodatočné extra služby

Po prekročení 40 minút sa hovor skončí, ale nahrávku je možné uložiť. Za poplatok sú dostupné konferencie až pre 1000 účastníkov a navyše sa záznam ukladá automaticky aj na cloud.


"Drvivá väčšina našich služieb je zadarmo. To je dôvod, prečo sa k nám každý deň vracajú ľudia. Ak sa im nám produkt páči, čoskoro zaplatia aj za prihlásenie," generálny riaditeľ Zoomu, 50-ročný Eric Yuan


Pri pohľade na firmu Zoom Video Communications so sídlom v americkom San Jose vám do očí padnú samé zelené čísla. Nielen čo sa týka extrémneho rastu užívateľov, ale takisto rastúceho počtu krajín, kde sa používa, investícii, obratu a samozrejme aj zisku. Zoomu neuškodila ani medializácia hackerského útoku spred mesiaca, kedy došlo k úniku viac než pol milióna účtov a hesiel z tejto platformy. Spoločnosť medzitým pristúpila k sprísneným bezpečnostným opatreniam a v posledných týždňoch nečelila žiadnej ďalšej mimoriadne negatívnej medializácii.

Video hovory nahradili osobný kontakt

„S pokorou a hrdosťou vnímame, že počas pandémie naše služby využíva viac než 300 miliónov účastníkov,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti, ktorá zamestnáva viac než 2500 zamestnancov. Napriek tomu, že 300 miliónov užívateľov nie je jedinečných, pretože viacerí ľudia sa na svoje hovory či čety prihlasovali opakovane, aj tak ide o vskutku pozoruhodný nárast.

Zle na tom nie sú ani konkurenti firmy, pôsobiacej na trhu len od roku 2011. Google má od minulého týždňa denný priemer okolo 100 miliónov užívateľov, Microsoft približne 75 miliónov. V apríli však Microsoft Teams evidoval jeden deň s 200 miliónmi účastníkov konferenčných hovorov v priebehu 24 hodín.

Zoom v číslach:

   December 2019  Apríl 2020
 Počet užívateľov  10 miliónov  + 300 miliónov
 Počet stiahnutí  30 tisíc  2,13 miliónov
 Hodnota firmy  20,7 miliárd USD  40,5 miliárd USD
 Cena akcií  75,81 USD  146,12 USD