„Už dnes chýba slovenským automobilkám až 14.000 pracovníkov, v celej V4 to v blízkej budúcnosti bude až 100.000. Ak nechceme ísť cestou dovozu pracovných síl z iných krajín, musíme od základov zreformovať náš školský systém a klásť dôraz na duálne vzdelávanie. V súčasnosti je v ňom na Slovensku zapojených len okolo 900 študentov ročne, a to je absolútne nedostačujúce,“ upozornil Štefanec s tým, že slovenská vláda napriek deklaráciám v tejto oblasti nerobí dosť.

„Zažívame tiež nástup elektrických automobilov. O desať rokov ich bude len v Poľsku a v Maďarsku možno až 1,5 milióna. Ak Slovensko nezachytí tento trend, odbyt z našich fabrík bude postupne klesať. Nie je to úloha len pre samotné automobilky, ale aj pre vládu, ktorá by mala, po vzore Poľska, podporovať rozvoj inovatívnych technológií a budovanie nabíjacích staníc. Politika dotácií na automobil zatiaľ celkom zlyháva. V Európskom parlamente sme doteraz prijali celý rad legislatívnych opatrení, ktoré elektromobilitu a smart autá podporujú, vrátane nových pravidiel pre uvádzanie vozidiel na trh, na ktorej som sa podieľal ako tieňový spravodajca.“