Pravidelné náklady, s ktorými treba počítať

Cena vozidla je dôležitým faktorom pri obstaraní, no netreba zabúdať aj na bežné náklady plynúce z prevádzky vozidla. Aktuálna svetová situácia otvorila oči mnohým podnikateľom, ktorí doposiaľ akoby cenu pohonných hmôt vôbec nebrali do úvahy. Dnes sa snažia náklady okresať čo najviac a vozidlá s nízkou spotrebou sú tým správnym nástrojom. Vhodným kandidátom preto môže byť elektromobil, ak jeho charakter umožňuje výkon vášho podnikania. Obstarávacia cena elektrických vozidiel každoročne klesá. Infraštruktúra nabíjacích staníc rastie a čoraz viac podnikateľov siaha po tomto modernom type prepravy, ktorá dokáže na konci mesiaca náklady oproti vozidlám so spaľovacím motorom znateľne znížiť.


Zdroj: pexels.com / dcbel

Nové alebo ojazdené?

Rozhodnutie o tom, či si zaobstaráte nové alebo ojazdené vozidlo, je jedným z prvých krokov, ktoré by ste si pred kúpou vozidla mali zadefinovať. Kúpou ojazdeného vozidla môžete ušetriť vstupné náklady. Ušetrené financie sa však môžu veľmi rýchlo rozplynúť zlou kúpou a dodatočnými nemalými nákladmi na servis. Urobte si prieskum trhu a s kúpou sa neponáhľajte. V prípade kúpy ojazdeného vozidla si so sebou na obhliadku zoberte odborníka, ktorý odhalí všetky možné nedostatky vozidla skôr, ako zaň zaplatíte.

Správny typ a model

Akonáhle budete mať jasno v rozpočte, je načase vybrať ten správny typ a model. O type vozidla väčšinou rozhoduje typ vášho podnikania. V prípade potreby prevozu nákladu siahnite po väčšom vozidle, poprípade dodávke. Ak je predmetom vášho podnikania poskytovanie služieb, môžete model vozidla prispôsobiť vašej klientele. Náročným zákazníkom určite ulahodí luxusnejšie vozidlo. SUV alebo terénne vozidlo je zase správnou voľbou, ak za svojou prácou často jazdíte mimo spevnených ciest.


Zdroj: pexels.com / Antoni Shkraba

Využite nové vozidlo ako efektívnu reklamu

Polep vozidla je skvelý a pomerne nenákladný spôsob, ako dať verejnosti vedieť o svojej firme. Reklama na autách však môže byť dvojsečná zbraň a v prípade výberu nesprávneho dodávateľa môže skončiť katastrofou a výsmechom spoločnosti pri pohľade na vaše auto. Dizajn polepu je teda nutné konzultovať s odborníkmi. Opäť všetko záleží od typu podnikania. Niekto môže zabodovať s vtipným polepom, iné odvetvia zas vyžadujú vážnosť. Či už teda plánujete kúpu jedného vozidla, alebo celej flotily, k výberu správnej reklamy treba pristupovať citlivo, pretože je základom pre správnu reprezentáciu firmy, z ktorej budete ťažiť.