1. Dohľad na zle viditeľné miesta v predajni

Monitorovať celú plochu predajne je neraz náročná úloha. Preto vo väčšine predajní nájdete zle viditeľné miesta, kde je zvýšené riziko krádeží. Eliminovať to môžete napríklad kamerovými systémami Mobotix s hemisférickým objektívom zo stropu. Kamera dokáže monitorovať až 180° plochu a vďaka mierne naklonenému krytu získate dokonalý prehľad o tom, čo sa deje v skrytých miestach vašej predajne.

2. Heat mapy

Tajomstvom úspešných predajní nie je len zaujímavá cenová ponuka. Je dôležité vedieť, aký tovar je najlepšie kde umiestniť. Správne rozmiestnený tovar je totiž tým správnym impulzom k nákupu. Podľa zverejnených štatistík, môže správne uložený tovar v najčastejšie navštevovaných zónach, zvýšiť predajnosť o 87 %. Inteligentné kamerové systémy Mobotix  od Konica Minolta poskytujú prehľadné vizuálne farebné mapy predajne, kde sa najviac koncentrujú vaši zákazníci v predajni.  Analýza pohybu je tak veľmi intuitívna a ľahká.


3. Počítanie návštevnosti

Ďalší parameter, ktorý je dnes štandardom vo väčšine predajní. Dnes túto službu zabezpečuje napríklad kamerový systém Mobotix. Kamera poskytuje detailné informácie o počte osôb, ktoré prejdú konkrétnymi miestami. Získate tak presné informácie kedy, v ktorý deň je návštevnosť predajne najvyššia. Na základe týchto informácii môžete tak lepšie plánovať pracovné zmeny, alebo optimalizovať otváracie hodiny.

4. Spoľahlivý a ucelený systém ochrany

Kamerový systém nie je jedinou súčasťou ochrany, zabezpečenia ako aj analýzy návštevnosti predajne. Dôležité sú aj ostatné aspekty. Napríklad kamerový systém Mobotix môže ukladať svoj záznam z kamier priamo do svojej vnútornej pamäti. Nie je tak nutné žiadne ďalšie externé úložisko. Rovnako je dôležité možnosť napojiť kamerové systémy na už vašu existujúcu infraštruktúru.


5. Oplatí sa mi investícia?

Mnohí majitelia predajní si povedia, že heat mapy, alebo bezchybný kamerový systém s hemisférickými kamerami je dobrý nápad, ale nemajú na to dostatok financií. Neraz sa stretávame s názorom, že sa investícia do týchto technológii neoplatí. Opak je však pravdou. Namodelovali sme pre vás názorný príklad predajne  - drogérie s rozlohou 70 m².

 

Ročné tržby: 80 000 Eur

Percento straty spôsobené krádežami: 1,5 %

Vyčíslená strata ročne:  1 200 Eur

Strata za 3 roky:  3 600 Eur

 

Úspory prispôsobenia počtu zákazníkov:

Počet brigádnikov:  2

Hodinová mzda: 5,8 Eur

Denný počet odpracovaných hodín brigádnikov:  6

Mesačné náklady: 1 540 Eur

Počet hodín po úprave:  4

Mesačná úspora:  515 Eur

Ročná úspora: 6 180 Eur