Využite technológie pre prehľadnú organizáciu

Ak toho na hlave máte naozaj veľa, môže vám výrazne pomôcť, ak si všetko niekde napíšete. V minulosti si ľudia všetko písali na papier, no dnes máme aj omnoho šikovnejšie a prehľadnejšie voľby. Napríklad taký mobil máme po ruke všetci a stále, preto predstavuje najšikovnejšiu voľbu. Môžete si vytvoriť časový harmonogram podľa kalendára alebo si stiahnuť rôzne aplikácie.

Okrem klasických prvkov Google kalendára je skvelou voľbou My Daily Planner. Pomôže vám si úlohy prehľadne zoradiť a tiež im prideliť dôležitosť. Môžete si nastaviť pripomenutie úlohy, či pravidelné opakovanie jednotlivých úloh. Ďalšou možnosťou je aj aplikácia Outlook, ktorá má veľmi multifunkčné využitie a dá sa jednoducho použiť aj pri práci s organizáciou vášho času. Ďalšie aplikácie, ktoré sa oplatí spomenúť sú napríklad Sanebox na správu mailov, či prepojovacia appka Shift. MyLifeOrganizer má komplikovanejší vzhľad, no po navyknutí na tento systém získate neoceniteľného spoločníka.

Veľmi dobrou alternatívou pre organizovanie času je aj využitie smart hodiniek. Máte ich neustále po ruke a viete si tak kontrolovať nielen čas, ale aj program. Dokážete si efektívne nastaviť pripomienky, či napríklad aj narýchlo vybavovať telefonáty alebo maily. Tento tip produktu sa vyplatí pre každého, kto chce svoj čas využívať naplno a efektívne. Široký výber kvalitných smart hodiniek ponúka napríklad Alza.

Musíte si vedieť určiť priority

Je samozrejme dôležité stíhať veci a vedieť si zatriediť čas, avšak v tomto vám vo veľkej miere pomôže, keď si budete vedieť určiť priority. Určenie priorít je pritom založené na vašom hodnotovom rebríčku. V skratke – ak je pre vás podstatné cvičenie, uprednostníte ho pred pivom s kamarátmi alebo keď je pre vás priorita rodina, nebudete si plánovať do siedmej večer pracovné stretnutia. Balans a zdravé uvedomenie si našich priorít je v dnešnej uponáhľanej dobe základom pre správne nastavenie času.