Aj vy chcete vybudovať u zákazníkov lásku k vašej značke? Tak si predstavte trh ako oceán. Je veľký a nachádza sa na ňom veľa lodí – značiek. Nájdete tam zaoceánske parníky, ktoré sú mimoriadne silné a dostanú sa kamkoľvek, ale na druhej strane sú dosť pomalé a rýchle manévrovanie je v podstate nemožné. Ďalej sú to menšie lode, ktoré sa pohybujú pri malej časti pobrežia a vozia svojich klientov napr. na jednodňové výlety – tie predstavujú lokálne značky. No a nakoniec je tu zopár skvostov – jácht, ktoré už z diaľky lákajú a ak kotvia v prístave, spravidla pri nich nájdete mužov – dovolenkárov, maškrtne obzerajúc ich ladné krivky. Ktorýkoľvek druh lode budete kormidlovať, môžete ju presláviť. Medzi pasažiermi, ktorí majú radi druh lodí, aký máte vy, sa môžete stať prvou a jedinou voľbou, keď sa budú rozhodovať, ktorú spoločnosť si vyberú. Viac sa dozviete v príspevku Ako vybudovať lovemark?

O tom, na aké trendy sa treba tento rok pripraviť, zas hovorí článok Branding 2015 a okrem iného kladie i zásadnú otázku: čo ste ochotní obetovať, aby ste boli dobrou značkou? Sériu článkov o budovaní značky pripravila i autorka Mária Boťanská a dozviete sa v nich, či branding potrebujú aj stredné a menšie firmy, prečo by si mal zákazník kúpiť práve ten váš produkt a že budovanie značky nie je len samotná reklama, ale je to najmä posolstvo, slogan, logo, vizualizácia, ktorá sa nám so značkou alebo s produktom spája.

Prajeme príjemné čítanie a tešíme sa na vás i na váš feedback na našom Facebooku (www.facebook.com/ezisk.sk).

Kamila Ševčíková
šéfredaktorka