Počet pripojení na internet cez tablety a smartfóny rastie enormnou rýchlosťou a predpokladá sa, že v roku 2020 bude na planéte aktívne využívať mobilné telefóny 5,2 miliardy ľudí... To už je naozaj pekné číslo a práve preto sme za tému mesiaca v našom letnom dvojčísle zvolili Mobilný marketing. O svoje skúsenosti z tejto oblasti sa s nami podelila vedúca marketingu v spoločnosti ESET Beáta Haringová a v rozhovore prezradila, aký význam zohrávajú mobilné aplikácie, či sa zákazník môže stať „obeťou“ mobilného marketingu a aké trendy sa aktuálne dostávajú do popredia. V príspevku Milióny, za ktorými je algoritmus, zas nájdete prehľad aplikácií, ktoré zo svojich autorov skoro zo dňa na deň urobili milionárov. Nezabudli sme ani na teraz stále viac rezonujúci pojem responzívny webový dizajn, ktorý približujeme v prí-spevku Zmobilizujte váš mobilný marketing a v ankete s názvom Stihol slovenský trh nastúpiť do rozbehnutého vlaku? nájdete názory na slovenský trh verzus mobilný marketing od štyroch predstaviteľov významných, na Slovensku pôsobiacich spoločností.

Ste zvedaví, aký štýl vedenia nastolí o pár rokov nová generácia? Čítajte príspevok Vedenie v roku 2020. Zistíte napr., čo bude základným manažérskym nástrojom budúcnosti a spoznáte štyri možné vízie vedenia v roku 2020. Komunikačný expert radí, že úspešná prezentácia bez ohľadu na tému musí mať formu príbehu. To platí pre IT-čkára, chemika, ale aj generálneho riaditeľa. Vytváranie príbehu v prezentáciách je novodobá zlatá horúčka. No ako rovnako úspešne komunikovať na dennej báze? Dá sa vôbec každodenná komunikácia vo firme viesť formou príbehu? Odpoveď nájdete v článku Čo má spoločné terminátor a CFO.

Na záver vám, milí čitatelia, chcem zaželať krásne slnečné leto plné pohody a oddychu a súčasne sa s vami rozlúčiť. Šéfredaktorskú stoličku odovzdávam skvelému žurnalistovi a predovšetkým fantastickému manažérovi Václavovi Bobáňovi, ktorý, ako verím, do časopisu prinesie nový vietor a poteší vaše po vedomostiach pištiace srdcia. Ďakujem vám za doterajšiu priazeň a želám všetko dobré.

Kamila Ševčíková
šéfredaktorka