Kúpili ste lacnú tlačiareň? A koľko vás bude stáť samotná tlač?

Začnime nákupom vybavenia do kancelárie, napríklad tlačiarňami. Aspoň jednu nájdete prakticky v každej firme. Žijeme síce v digitálnej dobe, ale niekedy je papier skrátka papier. Pri kúpe tlačiarne sú najlacnejšou variantou tie atramentové.

Avšak z dlhodobejšieho hľadiska je atramentová tlačiareň drahšia ako laserová. Ako je to možné? Jednoducho, kvôli spotrebnému materiálu. Niežeby náplne do atramentovej tlačiarne boli výrazne drahšie ako tonery HP do laserovej, ale zatiaľ čo s jednou náplňou vytlačíte maximálne pár stoviek strán, s tonerom budete vytlačené strany počítať v tisíckach. A to sa veľmi rýchlo prejaví na pravidelných nákladoch investovaných do možnosti tlačiť firemné dokumenty.

Nechcete príliš investovať do propagácie na internete? Tak nemôžete čakať ani vyššie predaje

Možno ešte výraznejší príklad je prezentácia na internete a online marketing. Môžete si zadarmo vytvoriť firemný profil na nejakej sociálnej sieti a potenciálnych zákazníkov odkazovať naň. A taktiež čakať, že sa tento firemný profil dostane medzi ľudí bez nejakého vášho (finančného) pričinenia.

Prípadne môžete svojpomocne skúšať investovať do propagácie vášho firemného profilu. Predsa len to bude lacnejšie ako si na to najať reklamnú agentúru. Alebo ak chcete pôsobiť profesionálnejšie, môžete si vytvoriť web „zo šablóny“ (lacnejší ako web na mieru) a taktiež dúfať, že nejako si k nemu ľudia nájdu cestu.

Väčší prínos však pre vás bude investícia do webu na mieru, ktorý nielenže bude presne podľa vašich predstáv, ale pri tvorbe ktorého sa bude rovno myslieť aj na SEO a budúcu propagáciu. A taktiež si na online marketing zaplatiť agentúru, ktorá bude vedieť efektívne nastaviť a spravovať vaše kampane, či už pôjde o spomínané sociálne siete, Google Ads, alebo akékoľvek iné formy online marketingu. Náklady na toto všetko budú samozrejme vyššie, ale prinesú vám aj vyššie zisky.