Budúcnosť podnikania je v on-line svete

Jedným z prvých krokov, ktoré smerujú k presunu z off-linu do on-linu  je založenie e-shopu. Záujem o on-line nakupovanie neustále narastá, takže mnoho podnikateľov hľadá cesty ako týmto spôsobom predávať svoje služby, či tovar. Dnešný zákazník hľadá možnosť nákupu odkiaľkoľvek a kedykoľvek, okamžitú dostupnosť tovaru a čo najrýchlejšie doručenie. V boji o zákazníka vyhráva ten podnikateľ, ktorý mu umožní čo najkomfortnejší a najrýchlejší nákupný zážitok. A práve digitalizácia a prechod do on-line sveta formou e-shopu toto umožňuje.

Ako si vybrať vhodný e-shop

Či idete svoj e-shop budovať od nuly alebo chcete posilniť existujúce podnikanie je na mieste, ak si premyslíte niekoľko dôležitých bodov. Kto je vaša klientela? Bude to e-shop pre koncového zákazníka alebo potrebujete vyriešiť dodávanie tovaru pre ďalších biznis partnerov? Pri klasickom zákazníkovi je to o čosi jednoduchšie, nakoľko vám stačí užívateľsky príjemné rozhranie, kvalitné fotky a dobrý popis produktu a jasné maloobchodné ceny. Pri B2B je to špecifickejšie, pretože váš obchodný partner potrebuje vidieť nákupné ceny, najčastejšie objednávané produkty a rýchly spôsob vystavenia objednávky. Zatiaľ čo pri klasickom zákazníkovi rozhoduje okrem dobrých produktov aj vizuálna a užívateľská stránka e-shopu, u tých B2B ide najmä o efektívne preklikávanie v jednotlivých fázach objednávky a funkčnosť.

E-shop vyžaduje spoľahlivé napojenie na iné systémy

Ďalším dôležitým bodom je to, s akými ďalšími systémami plánujete prepojiť váš skladový systém. Ak si prepojíte váš informačný systém (sklad) so systémom vášho dodávateľa zjednodušíte si objednávanie a naskladňovanie tovaru a uľahčí to aj váš prehľad o aktuálnom stave skladu. Rovnako to ocení aj váš účtovník, ktorý už nebude musieť ručne prepisovať doklady, čím sa eliminuje chybovosť.

Automatizácia vás odbremení od rutinných úkonov

Zamyslite sa aj nad tým, od ktorých procesov na vašom e-shope by ste sa chceli odbremeniť tým, že ich automatizujete. Môže ísť o rôzne administratívne úkony, import objednávok, pohyby na sklade, automatické zasielanie faktúry zákazníkovi, či príprava štítkov pre kuriéra. To všetko vás dokáže obrať o drahocenný čas a pritom sa o to vie postarať váš systém. Stačí si vybrať taký, ktorý dokáže pokryť vaše požiadavky a správne ho nastaviť. Vy sa tak môžete venovať dôležitejším činnostiam a dokonca si nemusíte ani najímať človeka navyše, čím ušetríte na mzdových nákladoch.


 

Vyčleňte si financie aj čas

No a v neposlednom rade si premyslite aj to, koľko financií, ale aj času ste ochotní investovať do e-shopu. Má byť e-shop vašim hlavným zdrojom objednávok alebo je len vedľajší prostriedok pre podporu biznisu? Dobre si zvážte aj e-shopové riešenie, ktoré budete používať. Stačí vám hotové riešenie (tzv. krabicové), ktoré má predvolené funkcie a býva finančne menej náročné? Alebo potrebujete robustnejší e-shop, ktorý vám bude navrhnutý na mieru? V takomto prípade si pripravte dostatok financií. Ak sa e-shop stane vašim hlavným zdrojom zákazníkov a začne sa vám rozrastať, časom sa vám bude hodiť aj odborník, ktorý sa postará o SEO, PPC, obsah, či rôzne analýzy.

E-shop napojený na informačný systém vám ušetrí množstvo času a starostí

Dobrá komunikácia medzi e-shopom a informačným systémom (ERP) by mala byť alfou a omegou. V praxi sa často stretávame s tým, že tomu tak nie je a mnoho e-shopov zatiaľ benefity ERP systému nevyužíva. Že v procesoch na vašom e-shope  nie je niečo v poriadku si všimnete najmä na týchto signáloch:

  • Niektoré dokumenty ako tovarové karty, či popisy produktov sú nahadzované duplicitne a to zvlášť na rozhranie e-shopu a zvlášť do skladového programu
  • Objednávky sú prepisované ručne do systému, ktorý vystavuje faktúry
  • Často si všímate chyby na účtovných dokumentoch, či štítkoch pre kuriéra
  • Pri zmene cien sa vám stane, že sa zabudnú upraviť na sklade, prípadne na e-shope
  • Nemáte pojem o aktuálnom stave skladu a tovaru, ktorý bude nutné doobjednať

A pritom stačí naozaj málo, aby procesy fungovali ako majú. ERP systém sa dokáže postarať o všetko dôležité. V úvode je potrebné overenie, či sa váš e-shop dokáže prepojiť na vybraný ERP systémdokáže automatizovať výmenu dát medzi  nimi. Medzi takéto ERP systémy patrí aj Money ERP. Systém vám prenesie na e-shop všetky názvy, popisy produktov, aktuálne ceny, stav skladu, fotografie produktov alebo aj ich zaradenie podľa jednotlivých kategórii. Ak plánujete prepojiť eshop s kamennou predajňou aj toto je pre Money ERP hračka. Ten vám vie v reálnom čase aktualizovať stavy zásob na predajni, aj v e-shope. Vďaka tomu nepredáte zákazníkovi posledný kus produktu, ktorý má niekto rezervovaný cez e-shop a naopak. A nie len to:

  • V prípade nachystanej zásielky vie Money ERP preniesť informácie o expedovaní priamo do systému kuriérskej služby
  • Účtovník ma vždy v reálnom čase pripravené účtovné dáta, ktoré sú do systému natiahnuté automaticky bez nutnosti ručného zadávania
  • Systém si ťahá všetky informácie o tovare sám – nákupné ceny, nákupné doklady
  • Na e-shope vám zobrazuje stav zásob u dodávateľov, na jednotlivých kamenných prevádzkach, na skladoch, jednoducho všade
  • Procesy medzi jednotlivými dokladmi si viete nastaviť tak, aby sa vykonávali automaticky, takže nemusíte na nič myslieť

ERP systém vám pomôže dostať vaše podnikanie do ideálneho stavu, čo vám umožní minimalizovať náklady a čas od objednávky až po jej finálne doručenie priamo k zákazníkovi. Počiatočná investícia sa vám vďaka tomu určite vráti, no benefity takéto systému budete využívať stále.