Ručné prepisovanie dát

Hlavným dôvodom pomalšieho rastu spoločnosti LOMAX, boli zastarané procesy. Majiteľ LOMAXU Ivo Langer vnímal najväčšie slabiny v objednávkovom procese. Väčšinu úkonov robili ručne, čo sa odzrkadlilo tak na rýchlosti vybavenia objednávky, ako aj na vyššej chybovosti. 

„Obchodníci si písali objednávky na papier, a keď ich potom ručne prepisovali do systému, robili chyby, a potom museli riešiť dobropisy,” povedal Ivo Langer.

V roku 2019 sa v LOMAXE rozhodli prejsť na ERP systém, ktorý by im značnú časť firemných procesov automatizoval.

Money ERP ponúklo iObchodníka

Informačný systém Money ERP priniesol spoločnosti LOMAX okrem funkcií, ktoré si vyskladali na mieru, aj nový modul iObchodník. Ten, vytvorený v spolupráci so spoločnosťou SmartBase, výrazným spôsobom zmenil prácu obchodníkov v teréne. Vďaka nemu tak majú v mobile, tablete či notebooku presné informácie nielen o dostupnosti tovaru.

Vďaka iObchodníkovi môžu priamo u zákazníka:

  • vytvoriť objednávku a nemusia si ju písať na papier, 
  • zistiť dostupnosť tovaru bez zbytočného telefonického overovania stavu na sklade, 
  • mať istotu, že tovar, ktorý zákazníkovi sľúbili, sa v medzičase nevypredal.

Ďalším benefitom, ktorý iObchodník ponúka, je možnosť individuálnych cenníkov pre klientov, čo v predchádzajúcom systéme nebolo možné. Teraz majú pre každého klienta nastavený individuálny cenník v Money ERP, vďaka čomu systém pri vytváraní objednávky sám doplní tie správne sumy. 

„To zjednodušenie práce je obrovské. Obchodník priamo pred zákazníkom nakliká objednávku, tá sa automaticky a bez prepisovania importuje do systému, ktorý hneď vystaví faktúru. Celý proces, ktorý mal predtým zhruba desať krokov, má teraz jeden,” opisuje Ivo Langer. „iObchodník je presne to, čo sme hľadali. Chyby, ktoré sa v B2B objednávkach objavovali, klesli takmer na nulu.”



Dáta na jednom mieste

Automatizácia spojená s Money ERP zrýchlila v LOMAXE množstvo procesov. Zmenou pre zamestnancov je aj to, že po zavedení ERP systému majú všetky firemné dáta prístupné v reálnom čase a na jednom mieste. V minulosti dáta z predajní uchovávali v samostatných databázach a potom ich raz za čas ručne importovali do ekonomického systému. Teraz majú prehľad o tom, koľko tovaru majú na ktorej predajni. To isté však platí aj o e-shope, ktorého celú agendu spravujú priamo z Money ERP.  

„Všetky dáta, ktoré zadáme do Money ERP, sa automaticky prepíšu do e-shopu,” opisuje procesy Ivo Langer. 

Firma, ktorá pracuje rýchlejšie 

Hlavným benefitom nasadenia Money ERP je zrýchlenie chodu celej firmy. V LOMAXE vďaka ERP systému prestali prepisovať dáta, znížili zbytočnú chybovosť a vďaka automatizácii vybavia viac objednávok z e-shopu.