Firmy a marketéri tak hľadali nové možnosti udržateľnosti sa na trhu. Všetky podujatia sa zrazu museli preniesť do online. Veľa z nás pracovalo z domu a takmer všetok čas sme trávili na internete a sociálnych sieťach. Video formáty či podcasty žali úspech tak, ako nikdy predtým.

Táto chaotická situácia s nami, veríme, nezostane večne. Zmeny, ktoré sa však počas tohto obdobia udiali, zrejme v marketingu naďalej ostanú. Poďme sa spoločne pozrieť na tie najzásadnejšie, ktoré aj my odporúčame našim klientom zahrnúť do ich marketingovej stratégie.

Sociálne siete ako zdroj nákupu

Sociálne siete už dávno nie sú len miestom na skrátenie si dlhej chvíle objavovaním noviniek a rýchlych receptov v jednom hrnci. Platformy ako napríklad Facebook uľahčili možnosť nákupu produktov, zavedením služby Facebook Shops. Teraz zažívajú svoju slávu. Ide o možnosť vloženia produktov priamo na vašu Facebook stránku. Predajcovia môžu s jedným obchodom osloviť používateľov na Instagrame, v aplikácii WhatsApp či v Messengeri.

Nastaviť si Facebook Shops odporúčame značkám, ktoré už svoj e-shop majú a Facebook Shops môžu využiť ako ďalší marketingový kanál pre privedenie zákazníkov na web e-shopu.


Bezpečné virtuálne eventy

Počas tvrdých lockdownov sú eventy nemysliteľné. My sami sme aj ako eventová agentúra pocítili silnú zmenu. Pandémia preto úspešne rozbehla nárast virtuálnych eventov. Tento trend však rozhodne po skončení opatrení neskončí. Marketéri aj značky organizujúce online webináre či panelové diskusie prišli na to, že takýmto spôsobom zasiahli oveľa viac ľudí, ako by tomu bolo pri klasickom prezenčnom podujatí.

Streamovanie videa naživo sa vďaka Facebooku, YouTube a Instagramu stalo bežnou súčasťou našej existencie. Vo veľkom ho začali využívať mienkotvorné médiá, postupne sa pridali firmy a pandémia len urýchlila celý proces adaptácie live videa do online stratégií. Čo je na tom najlepšie je, že organizovanie takýchto online eventov bolí naše budgety oveľa menej. Nižšie finančné náklady a vyšší počet účastníkov? Win-win situácia.

E-shopy zažívajúce boom

Nakupovanie online sa stalo nevyhnutnou súčasťou pandemického života. E-shopy tu vždy boli aj budú, avšak konkurencia je naozaj silná. Čo by teda mal spĺňať váš e-shop, aby ste predbehli konkurenciu a udržali ho úspešným?

Personalizovaný dizajn. Nie je nič lepšie, ako navštíviť e-shop, ktorý vám ponúkne presne to, o čo máte záujem na základe predošlého vyhľadávania. Uľahčuje to hľadanie produktov, šetrí to čas, zákazník príde okamžite k tomu, po čo prvotne na e-shop prišiel a vieme mu ponúknuť ešte oveľa viac.

Minimalistický dizajn. Tak ako sa mení dizajn značiek, mení sa aj vizuál e-shopov. E-shop by mal byť absolútne jednoduchý, prehľadný, plný zjednotených tvarov a farieb. Jednoduchý a zapamätateľný dizajn e-shopu je základ úspechu. Grafickým trendom sme venovali jeden celý blog a môžete si ho prečítať TU.


V neposlednom rade spomíname nákup. Úspešný e-shop, kde zákazník rád nakúpi musí byť taký, ktorý k nákupu potrebuje minimum krokov. Je nutné si uvedomiť, že pozornosť zákazníka trvá kratšie ako úsek filmu medzi reklamami. Akonáhle sa rozhodnú nakúpiť, nesťažujte im ich rozhodnutie. Pýtajte sa iba tie údaje, ktoré potrebujete.

Pandémia priniesla do našich životov veľa zmien, no nie všetkých sa treba báť. Máme možnosť vyskúšať nové veci a tie staré vylepšiť. Preto sa nebojte experimentovať, vzdelávať a skúšať. My vám ako správna akčná marketingová agentúra radi pomôžeme zrealizovať každý nápad.

www.kreativgang.sk

Autor: Kreativ Gang