Aký predajný kanál je pre Vás najlepší, s najvyšším výkonom a kde inzerovať pri budovaní brandu alebo novom produkte či službe reklamy na internete?
Povieme si aj aký je rozdiel medzi platenou reklamou a neplatenou návštevnosťou.


Ako správne nastaviť reklamy na internete?

Ak máte informačné web stránky, kde ponúkate svoje služby, je potrebné cieliť reklamy na lokalitu, ktorú viete navštíviť alebo tam dodať služby.

Napr. Ak ponúkate IT riešenia pre firmy na západnom Slovensku, je priam plytvanie Vášho rozpočtu ak by sa Vám reklamy zobrazovali aj na strednom a východnom Slovensku, takto využijete svoj rozpočet veľmi efektívne.

Práve pre firmy, ktoré sa zameriavajú na B2B segment máme originálne riešenie ako zbierať dáta z návštevnosti Vašich web stránok. Riešením je B2B reklama, vďaka ktorej získate z návštevnosti názvy firiem, adresy, mená, emaily a telefónne čísla, všetko podľa GDPR, potom už stačí len pravidelne otvárať reporty. Ideálne riešenie pre každé obchodné oddelenie.

Pri navrhovaní kľúčových slov je potrebná analýza kľúčových slov, je to zoznam slov a fráz na ktoré sa Vám oplatí inzerovať, prípadne optimalizovať web stránky pri optimalizácií pre vyhľadávače.

Zamerajte sa na kvalitu publika, nie kvantitu. Je lepšie získať 100 návštev vysoko relevantných z oblasti Vášho podnikania ako 1000 návštev veľmi všeobecných.

Je potrebné pravidelne sledovať vyhľadávacie dopyty, ktoré spustili zobrazenie aj Vašej reklamy. Z praxe môžeme uviesť klienta, ktorý predával sadrokartonové štuky ale pred našou spoluprácou sa klientovi zobrazovala aj reklama na vyhľadávacie slovo šťuka, ktoré hľadali asi rybári ale náš klient mal záujem o stavbárov, aj toto sme úspešne vyriešili pre nášho klienta a tak sme použili jeho rozpočet do reklamy výhodnejšie.

Ďalej je potrebné sledovať CTR – je to pomer medzi počtom zobrazení reklamy a počtom kliknutí na reklamu a udáva sa v %. Vo vyhľadávacej časti sa bežne toto číslo pohybuje medzi 10 – 20 %, samozrejme čím je vyššie, tým lepšie. Napr. pri CTR 20, zo 100 klikov, kliklo na reklamu 20 návštevníkov. Ako zvýšiť CTR si detailne popíšeme neskôr, jednoduchá a rýchla rada, reklamný text má byť pútavý a výstižný.

Ďalšia metrika, ktorú je potrebné sledovať je Miera opustenia stránky (Bounce rate), bežne sa pohybuje od 50 do 75%, ak je nižšie je to vynikajúci úspech, ak je vyššie, niečo je zlé. Dôvod vyššej miery opustenia stránky napr. 95% pri reklame je rozdiel textu uvedenom v reklamnom texte a texte na landing page. Napr. Ľudia vyhľadávajú bezpečnostné dvere a po kliku z reklamy sa dostanú na interiérové dvere, kde neponúkajú práve bezpečnostné dvere, o ktoré má vyhľadávajúci záujem.


 

Aký predajný kanál je pre Vás najlepší?

Pre eshopy je potrebné sa zamerať na objednávky. Ak máte v eshope 1000 návštev denne ale len 10 objednávok, je to škoda, ale ak máte 300 návštev denne a z toho máte 10 objednávok, už je to fajn pre každého. Tu môžeme odporučiť na Slovensku Google nákupy (Google shopping), Google reklamy vo vyhľadávaní (Google ads search) a reklamy doplniť aj remarketingom v obsahovej sieti Google (Google content)

Prirodzene kliky z Google nákupov sú najdrahšie ale majú pre Vás aj najvyšší prínos, reálne objednávky. Samozrejme je potrebné sledovať aj cenu za objednávku z reklamy (cost/conv.).

Dôvod je jednoduchý, vo vyhľadávaní sa Google nákupy zobrazujú s obrázkom produktu, cenou a samozrejme názvom. Ak hľadáme modré botasky do 50 Eur a použijeme kľúčové slovo pánske botasky, výstup bude rôzny, určite neklikneme na inú farbu a cenu, než akú chceme kúpiť, toto šetrí náklady prevádzkovateľom svoje financie do reklamy

Google nákupy je možné použiť len na produkty, nie na služby.

Reklamy vo vyhľadávaní Google sú azda najpoužívanejšie na Slovensku vo všeobecnosti, sú ideálnou voľbou pre informačné web stránky aj pre služby. Tu sa cena za klik (CZK) pohybuje nižšie oproti Google nákupom, aj keď to závisí presne od kľúčového slova.

Remarketing sa používa na pripomínanie produktov v nákupnom procese. Ak vyhľadávame počítačovú myš a navštívime eshop, kde sa nám jedna myš páči, je bežné, že keď prezeráte v práci na PC a doma sa Vám zobrazí plne rovnaká myš pri čítaní správ v denníku správ. Aj takto môže vyzerať konverzná cesta naprieč rôznymi zariadeniami.


Aký je rozdiel medzi platenou reklamou a neplatenou návštevnosťou?

Reklama sa vždy zobrazuje na Google medzi 1-4 pozíciou s označením Reklama.

Potom máme 10 miest v neplatenom vyhľadávaní, tiež nazývaná aj organická návštevnosť.

Ako dostať svoje web stránky na prvú stránku Google na vopred definované slová? Riešením je Optimalizácia pre vyhľadávače. My ponúkame garanciu prvej strany. Mnohí prevádzkovatelia eshopov ťažia nové objednávky z organického vyhľadávania a Google reklamy.

Úplne dole máme opäť 2-3 pozície reklamy.