Kamila Ševčíková
sefredaktorka@ezisk.sk

Toto heslo sa tiahne celou decembrovou témou mesiaca a v príspevku Stavať digitálny biznis na digitálnych technológiách nestačí vám priblížime, ako firemná kultúra dokáže podkopať aj tie najdokonalejšie a najnovšie technické systémy. Príkladom je nízka disciplína zamestnancov pri preškoľovaní či nepresné nasledovanie návodov, čoho výsledkom je, že sa organizácia rozdelí na dve časti. Jedna sa orientuje na budúcnosť a využíva moderné výdobytky a druhá sa naďalej prikláňa k tradičným predajným kanálom. Stret dvoch svetov je vecou, ktorú treba riešiť systémovo...

Správna odpoveď na otázku, ako teda skultúrniť firemnú kultúru, však neexistuje. Riešenie budete musieť ušiť priamo na mieru vašej spoločnosti.

Pri hľadaní správnej cesty sa môžete inšpirovať v príspevku Dokážu sociálne siete ozdraviť spoluprácu vo vašom tíme? príkladom jedného z najpopulárnejších zamestnávateľov súčasnosti – spoločnosťou Zappos.

Absencia úprimnosti zo strany zamestnancov je častou prekážkou manažmentu pri vytváraní otvorenej firemnej kultúry. Ľudia sa boja, a niekedy, čo si budeme klamať, veru aj oprávnene, hovoriť na rovinu, poukazovať na problémy a vyjadriť svoj úprimný názor. Ak si hovoríte, že kto sa bojí, nech nechodí do lesa a nemá teda čo vo vašej firme robiť, prečítajte či článok 4 tipy, ako vytvoriť otvorenú firemnú kultúru a možno svoj postoj prehodnotíte...

Charizmatickí vodcovia, vizionári či márnomyseľní chvastúni: klišé týchto manažérskych rolí má spoločného menovateľa – ego. Pocit vlastnej hodnoty je významným predpokladom pre úspech a zároveň aj jeho najväčším ohrozením. Kde je ale medzi tým tá povestná hranica? Dozviete sa v článku Nebezpečná silná stránka – ego.

Na záver by som vám chcela v mene nášho vydavateľstva z celého srdca poďakovať za priazeň a podporu počas roka 2014. Teším sa na vás opäť v roku 2015 ˘.

Kamila Ševčíková
šéfredaktorka