Bratislava, 22.7.2021

Malé a stredné maloobchodné prevádzky neraz podceňujú vzdelávanie svojich zamestnancov. Schopnosť predávať nekončí položením otázok „Poradím?“ či „Pomôžem?“ Dobrý predajca aktívne počúva, rýchlo odhadne typ zákazníka a najmä kladie zákazníkovi správne otázky. Najmä vtedy, ak zákazník sám nevie, čo hľadá. Základným predpokladom ako môžu maloobchodné prevádzky prelomiť túto bariéru a predávať viac, je neustále zdokonaľovať obchodné zručnosti ich predajcov a vzdelávať ich v tejto oblasti. Tým totiž umožnia zvýšiť ich tržby o 10  až 30 % ročne.  Väčšina majiteľov malých a stredných predajní to však podceňuje a nedostatočne investuje do svojich zamestnancov.

V zahraničí je štandardom, že zamestnanec  absolvuje 8 až 12 dní školení ročne. U nás tieto štandardy spĺňajú zväčša len väčšie firmy. „Tým, že maloobchodné prevádzky neinvestujú do vzdelávania svojich zamestnancov, môžu v niektorých prípadoch prichádzať ročne o milióny eur. Som presvedčený, že kvalitným vzdelávaním by maloobchod získal silný nástroj a väčšiu konkurencieschopnosť voči väčším firmám a reťazcom,“ konštatuje Peter Strcula, tréner obchodných zručností s mnohoročnými skúsenosťami v zahraničí.


Packeta chce pomôcť maloobchodu zvyšovať tržby

Pomôcť malým a stredným maloobchodným prevádzkam vzdelávať sa v oblasti predaja je hlavným cieľom nového vzdelávacieho projektu spoločnosti Packeta. Spolu s Petrom Strculom, ambasádorom projektu, pripravili sériu praktických webinárov šitých na mieru pre ich výdajné miesta. „Hlavným dôvodom, prečo sa stať výdajným miestom Packety je, že prevádzkam privádzame nových zákazníkov úplne zadarmo. Túto veľkú výhodu by mali naplno využívať a cielene zvyšovať svoje tržby ich nákupmi,“ konštatuje Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packety na Slovensku. „Cieľom online školení je zlepšiť predajné schopnosti výdajných miest a naučiť ich, ako sa môže stať zo zákazníka, ktorý si prišiel do ich prevádzky len po zásielku, ich vlastný zákazník. Výdajné miesta absolvovaním školenia získajú praktické zručnosti, ktoré budú môcť využívať pri predaji všetkých svojich produktov a služieb a tým výrazne zvýšiť svoje tržby,“ vysvetľuje Alexander Jančo.

Školenie pre tisíce predajcov zadarmo

Séria webinárov je zadarmo, ponúka exkluzívny obsah priamo z praxe a je určená pre všetky aktuálne ako aj budúce výdajné miesta Packety. V súčasnosti ich má Packeta viac ako 1 300. Do konca roka by malo toto číslo stúpnuť na 1 500. „Záujemcovia získajú školenie, ktoré dnes majú k dispozícii len veľké firmy a ktorého hodnota je niekoľkých tisíc eur, úplne zadarmo. Je určené pre majiteľov ako aj pre všetkých ich zamestnancov, predajcov. Na praktických príkladoch chceme ukázať, že predávať sa dá efektívne a ľahko. Stačí sa správne pýtať a dobre počúvať,“ konštatuje Peter Strcula. Packeta predpokladá, že ročne tak dokáže preškoliť niekoľko tisíc predajcov. Ide tak o jednu z najväčších vzdelávacích akcií v oblasti maloobchodu na Slovensku.

Všetky postupy a materiály, ktoré odznejú na školení vyplývajú priamo z reálnych návštev Petra Strculu na výdajných miestach. Školenie pozostáva z reálnych krokov, čo by mali  výdajné miesta urobiť, aby dokázali navýšiť svoje tržby. Úloha predajcu je totiž kľúčová. Vie reálne ovplyvniť tržby daného obchodu a tým aj hodnotu značky.

Séria webinárov štartuje 28.7.2021 a bude sa vysielať každú stredu večer naživo. Diváci budú mať pritom možnosť osobne položiť otázky odborníkovi ako aj hosťom. „Peter Strcula je najlepší obchodník na Slovensku. Preto sme pre tento projekt oslovili práve jeho. Je ideálnou voľbou pre motivovanie maloobchodných prevádzok, aby na sebe pracovali, zlepšovali svoje služby, lepšie počúvali zákazníkov a napĺňali ich potreby. Aj malé zlepšenia v obchodných zručnostiach ich dokážu posunúť výrazne dopredu,“ konštatuje Alexander Jančo.

Ambasádor vzdelávania: Peter Strcula, tréner obchodníckych zručností

S predajom začínal ako 16 ročný.  Pracoval na pozíciách obchodného riaditeľa. Posledných 10 rokov trénuje v rôznych krajinách sveta najmä predaj. Preškolil viac ako 10.000 ľudí v 9-tich krajinách a zarobil firmám viac, ako 100 mil. Eur. Podnikateľom, manažérom a obchodníkom pomáha uzatvárať zmluvy a zlepšovať ich obchodnícke a manažérske zručnosti. Prednáša na konferenciách, trénuje obchodníkov a manažérov, píše manuály, chodí s obchodníkmi a majiteľmi na stretnutia, vyjednáva za firmy.

O spoločnosti

Packeta, založená v roku 2010, je digitálna e-commerce platforma, ktorá poskytuje komplexné logistické služby pre internetové obchody. Prevádzkuje taktiež úspešnú službu Medzi nami pre doručovanie zásielok medzi fyzickými osobami. Packeta je súčasťou 14 spoločností holdingu Packeta, ktorá pôsobí v 8 štátoch a doručuje do 33 krajín. Packeta má aktuálne takmer 7 900 vlastných výdajných miest (na Slovensku cez 1300 výdajných miest) a 92 000 partnerských výdajných miest. K dnešnému dňu prepravila cez 58 miliónov zásielok a spolupracuje s viac ako 30 000 e-shopmi. Obrat skupiny predstavoval v roku 2020 takmer 2,5 miliardy českých korún a počet prepravených zásielok dosiahol 40,5 miliónov kusov.