Kamila Ševčíková
sefredaktorka@ezisk.sk

Shared Service Center, centrum zdieľaných služieb alebo ak chcete, aj SSC-čko. Fenomén, ktorý v poslednej dobe koluje svetom biznisu. Bežný človek si pod ním predstaví malú dcérsku spoločnosť medzinárodnej skupiny a v nej zopár mladých nadšencov sediacich v otvorených veľkých kanceláriách niekde na periférii mesta. Nahadzujú faktúry do jednoduchého účtovného systému, občas komunikujú s neznámym človekom na opačnom konci telefónu v rôznych jazykoch. Nič zložité. Jednoduché postupy, limitovaná zodpovednosť za jednu – dve operácie, možnosť využívať znalosť cudzích jazykov... Tento obraz však ani zďaleka neodzrkadľuje plnú skutočnosť, ktorú SSC vytvárajú. Aká je realita, čítajte v príspevku od Jána Urigu Silnejúci trhový hráč – centrá zdieľaných služieb.

Históriou týchto centier vás prevedie Peter Andrišin v článku Centrá zdieľaných služieb – čo ste o nich ešte (možno) nepočuli. Priblíži v ňom napríklad aj Model-T od Fordu či informácie o tom, ako SSC dosahujú vyššiu efektivitu. Tému uzavrie vyhodnotenie medzinárodného prieskumu, v ktorom zistíte, akým výzvam čelia etablované a novo-vzniknuté SSC/BPO centrá, aké jazyky vyžaduje ich trh, čo motivuje ich zamestnancov, ako je to s fluktuáciou, ale aj čo v rámci vývoja môžeme očakávať v nasledujúcom období.

Na pomyselnej káve si s nami tentoraz posedela podnikateľka a fitneska v jednom – Zora Illiáš – Czoborová, ktorá okrem iného prezradila i niekoľko tipov pre manažérov na zahriatie a vyčistenie si hlavy v práci. Na inú nôtu zas hrá príspevok Rešpekt a úcta zažívajú renesanciu. V modernej renesancii zažíva práve rešpekt návrat k svojim antickým koreňom a podľa štúdie spoločnosti Mercer je najdôležitejším motivačným faktorom. Navyše manažéri, ktorí neprejavujú svojim zamestnancom rešpekt, poškodzujú firmu. Objavte preto s nami jeho 6 pravidiel...

Želám vám príjemné čítanie plné nových poznatkov a teším sa na spätnú väzbu na našom Facebooku (www.facebook.com/ezisk.sk).

Kamila Ševčíková
šéfredaktorka